Savosa dames A, B en C naar finale van regionale bekercompetitie

BARENDRECHT – De dames A, B en C van Savosa hebben de afgelopen week een onvoorstelbaar knappe prestatie geleverd. Alle 3 de teams hebben namelijk de finale gehaald van de Ruud Adema bokaal, de regionale bekercompetitie. Deze competitie wordt bij de dames normaal gedomineerd door ploegen uit het Westland en Den Haag, maar deze hegemonie is door Savosa compleet doorbroken.

Maandag startte de B met een thuiswedstrijd tegen Quintus. Onder het toeziend oog van een enthousiast en luidruchtig publiek werd deze wedstrijd met maar liefst 25-17 gewonnen. Woensdag was het de beurt aan de C in een uitwedstrijd tegen Westlandia. Door een felle start van de kant van Savosa en goed verdedigen is deze wedstrijd geen moment spanend geweest. De meiden wonnen met maar liefst 32-17!

Donderdag was het de beurt aan de A. Zij speelden uit tegen Dios. Na een gelijk oplopende wedstrijd werd er aan het eind een gaatje geslagen. Deze voorsprong werd niet meer weggegeven. De winst ging met 21-17 mee naar Barendrecht.

Finales

Op zondag 11 juni worden alle finales gespeeld op het terrein van Oliveo in Pijnacker. De dames C en A spelen daar tegen Quintus uit Kwintsheul, de B moet het opnemen tegen DIOS uit Den Hoorn. Hiermee is bewezen dat handbal in Barendrecht een serieuze aangelegenheid is geworden. De dames A spelen namelijk volgend jaar in de landelijke divisie, de hoogste competitie en de dames B spelen volgend jaar wederom in de landelijke topklasse.