GVB met 4 groepen bij voorronde NK jazzdans

BARENDRECHT – Gisteren (Zaterdag 9 april 2016) vond in Waalwijk de vierde voorronde van het Nederlands Kampioenschap Jazzdans plaats. Gymnastiek Vereniging Barendrecht was met vier groepen aanwezig.

In de C-categorie wordt er gejureerd op uitvoering van de technieken en op choreografie, in de B-categorie komt daar ook dansant bij waarbij er wordt gelet op de dansbeleving en de vertaling van de muziek naar de beweging. De groepen in de C-categorie kunnen een totale score van 20,00 punten halen en in de B-categorie een totale score van 30,00 punten.

In de C-categorie behaalde demo 3 een eerste plaats met 16,28 punten. In de B-categorie werd demo 4 derde met 22,75, demo 5 zesde met 21,83 punten en demo 6 vijfde met 22,97 punten. De groepen in de C-categorie en B-categorie kunnen zich plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap. Alle groepen hebben het geweldig gedaan en iedereen kan zeker trots op zichzelf zijn. Het hangt van de volgende voorrondes af of de groepen genoeg punten hebben om zich te kunnen plaatsen. Op 16 april is de laatste voorronde.

De uitslagen van alle voorrondes kunt u terug vinden op jazzdancing.gvbarendrecht.nl