Hockeydames vechten tevergeefs voor doelpunt tegen Ommoord

BARENDRECHT – [HCB Dames 1] Zondag was het dan zo ver. We moesten hockeyen tegen de nummer 1: Ommoord. Uit hadden wij hier 5-2 verloren. Tijdens de voorbespreking werden we allemaal op scherp gezet en werd ons verteld dat we erin moesten geloven. Thuis hadden wij nog nooit verloren en ook vandaag (Woensdag 6 april 2016) wilde wij dit voortzetten.

Na het warmlopen en overspelen openende onze vier fantastische mini’s de wedstrijd. Daarna begon de wedstrijd. Ommoord nam de afslag en wij hielden ons aan de afspraken en gingen gelijk druk zetten. Er kwamen veel kansen vanuit onze kant, maar de bal ging er niet in, wel creëerden we strafcorners, maar ook deze wilden er niet in. Uiteindelijk kreeg Ommoord een kans. Door een snelle counter wisten zij de cirkel binnen te komen en maakten de 0-1. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust kregen wij een peptalk. We zouden er vol met zijn alle voor gaan en we gingen voor de aansluiting. Iedereen geloofde er in en we gingen er met zijn alle voor.

In de 2e helft ging het niet helemaal zoals we hadden afgesproken, maar toch stond het goed dicht, waardoor Ommoord er niet doorheen kon komen. Zowel Ommoord als wij kregen een aantal corners, maar ook nu werd daaruit niet gescoord. Tot het eind hebben we voor een doelpunt gevochten (foto), maar het is ons helaas niet gelukt. De eindstand bleef dus 0-1 voor Ommoord. We hebben onszelf niet beloond en dat gaan we aanstaande zondag wel doen! Zondag spelen we om kwart voor 1 uit tegen Voorne en dan gaan we onze uiterste best doen om te winnen!