Herenselectie GV Barendrecht door naar halve finale NK turnen

BARENDRECHT – In het weekend van 2 en 3 april hebben zes turners van de herenselectie van Gymnastiekvereniging Barendrecht zich geplaatst voor de halve finale NK turnen.

Op zaterdag begonnen de kwart finales in Waddinxveen. Nils Maas, Lars van der Heijden en Micha Broere (3e divisie Instap 11) moesten ’s morgens vroeg aantreden voor hun wedstrijd. Een beetje nerveus begonnen ze aan hun wedstrijd. Ze kregen gelukkig hun zenuwen onder controle en turnden een prima wedstrijd. Nils verdiende met een puntentotaal van 110,55 punten de eerste plaats op het erepodium. Lars turnde zich naar de tweede plaats met 108,55 punten en Micha met 108,00 punten naar de derde plaats. Dit leverde een mooi plaatje op; een heel podium met de heren van GV Barendrecht. Alle drie zijn zij door naar de halve finale.

De volgende ronde was het de beurt aan Tim Herrewijnen en Daan Vlasblom (3e divisie Pupil 9). Voor Tim was het spannend tot aan het einde. Maar hij verdiende een plaats op het erepodium en die kreeg hij ook. Met een mooi puntentotaal van 101,85 punten werd Tim derde en kreeg hij een bronzen medaille. Daan turnde een prima wedstrijd, maar helaas geen erepodium voor hem. Gelukkig was het toch goed genoeg en kan hij zich herpakken voor de halve finale, want ook hij is door met een punten aantal van 97,65 punten.

Zondag was Bram van Gemert aan de beurt. Bram zit in zijn eerste jaar jeugd niveau 8, 3e divisie. Bram heeft een mooie wedstrijd geturnd. Het was super spannend. Tot aan het einde heeft Bram zijn best gedaan voor een plekje op het erepodium. Bram verdiende een mooie 3e plaats met een punten aantal van 65,60 punten. Het scheelde slechts 1,10 punten met de nummer 1.

Wat een topweekend. De trainers zijn blij en trots op de heren. Nu volhouden en met dit hele team naar de halve finale.