Spannende BMX West competitie voor FCCB rijders in Zoetermeer

BARENDRECHT – Gisteren (Zondag 10 april 2016) werd de derde competitie wedstrijd voor de rijders van Fietscrossclub Barendrecht dicht bij huis gereden. Zoetermeer is de plek waar de FCCB rijders knokken voor een mooie klassering. Het voorjaarszonnetje vergroot het plezier van de buitensport voor rijder en toeschouwers. Doordat de wedstrijd dichtbij huis gereden werd, waren ook veel grootouders gekomen om de racers aan te moedigen. Voor een 4-tal rijders was de baan in Zoetermeer een goede reden om de wedstrijdsfeer van deze competitie te proeven. Bij de leeftijdscategorie Boys 7 startte Nâthan Paula heel enthousiast. Ivan Vermeulen, Boys 9 heeft ook een goede eerste kennismaking met de competitie gereden. Bij de grote groep Boys 10 durfde ook Kevin Sinterniklaas de uitdaging aan. Jay Breek, boys 13 kon knap meekomen in zijn sterke leeftijdscategorie.

Met wederom een grote groep wedstrijdrijders, veel halve finales en finale rijders, een sportieve sfeer in de tent willen de rijders zich van hun beste kant laten zien. Zij voelen goed aan dat april de spannendste maand in de historie van de 30-jarige Fietscrossclub Barendrecht is. Met een positieve houding volgen zij de vergaderingen van de Gemeente Barendrecht. De meesten zullen te jong zijn om de vergadering op maandag 11 april bij te wonen, maar zij liggen met gekruide vingers in hun bed.

• Manches werden gereden door Mika K., Ivan, Chad, Iris, Kevin, Kevin, Marley, Jens, Jay en Pascal.
  • Mooie B-finales: Davy (8), Nâthan (7) Terje (5), Tycho (6), Thijs (7), Mees (4), Max (6), Arnold (5), Jeffrey (3), Menno (7), en Lotte Jongkoen (1).
  • Knappe A-finales werden gereden door Joost Vrij (3), Reza Roks (1), Teun Ouwens (5), Nova de Roos (4), Kees Wildeboer (5), Mika Gouman (6), Stijn Ouwens (1), Luc van Haaren (8), Mandy van Esdonk (7) Matthieu Roks (5).

Het komende weekend wordt er door de licentie rijders een Nationale wedstrijd gereden; de Top Competitie in Dedemsvaart, Overijssel. Een TC is 2 dagen BMX plezier.

Spannende BMX West competitie in Zoetermeer.Zondag 10 april wordt de derde competitie wedstrijd dicht bij huis…

Geplaatst door FCC Barendrecht op zondag 10 april 2016