Podiumplaatsen voor FCCB rijders tijdens finale BMXTrofee West Competitie

Op zondag 29 oktober werd de negende en laatste wedstrijd van de BMX West Competitie gereden. Op de BMX track in het verre Schagen, met een vernieuwde startheuvel, lieten de rijders van FCC Barendrecht zien dat zij een flinke trapper mee rijden in de competitie.

Gedurende deze competitie rijden de top 5 rijders van de club punten bij elkaar voor het verenigingsklassement. FCC Barendrecht is als club op een goede 5e plek geëindigd. Na acht wedstrijden staat het klassement al aardig vast. Maar in de BMX sport kan van alles gebeuren, een goede wedstrijd in Schagen rijden was nodig om de positie zeker te stellen.

Podium

Joost Vrij heeft bij de boys 7 toeschouwers laten genieten van spannende races. Teun Ouwens, boys 8, maakte het niet minder spannend en laat op de baan zien dat BMX het leukste is wat er is. Beide jongens behaalden een prachtige derde plek.

Binnen de categorie boys 12 is het niveau enorm hoog en zijn veel rijders aan elkaar gewaagd. Stijn Ouwens maakte een spannende strijd voor de podium verdeling, maar behaalde een heel mooie 2e plek.

Top tien

Het niveau van West is aanzienlijk gestegen dit jaar. Goed om te zien dat we met elkaar sterker willen worden en de wil om dit samen te doen groot is.

Mooie top 10 klasseringen voor: Lucas Faling, Nova de Roos, Terje Koopmans, Mika Gouman, Kees Wildeboer, Ruben van Gemeren, Daniëlle Huvermann, Luc van Haaren, Martijn Vermeulen, Matthieu Roks, Rob Udo en Jeroen Koopmans.

Prachtige sport momenten, ervaringen en mooie klasseringen voor: Nathan Paula, Davy de Werker, , Levi Lock, Mika Krijspijn, Ivan Vermeulen, Mike Barendrecht, Thijs Vrij, Tycho Kuiters, Iris Udo, Mees de Roos, Max de Groot, Jens van Esdonk, Marley Roeland, Ferry van Kleef, Luc van Haaren, Tyshaun Hart, Arnold Thomassen, Jeffrey de Werker, Menno van Bebberen, Mandy van Esdonk, Lotte Jongkoen.

Foto: Remco Huvermann