FCC Barendrecht BMX-ers bij competitie in Nijkerk

Op zondag 17 september werd de zevende van negen wedstrijden van de BMXtrofee West competitie gereden in Nijkerk. Met nog maar 2 wedstrijden na Nijkerk te rijden, is het einde van de competitie in zicht. De Barendrechters staan er goed voor, maar willen een goede klassering tot het einde van de competitie behouden. En dan zal er hard gereden moeten worden, want inmiddels is in vrijwel iedere leeftijdscategorie de top 10 aan elkaar gewaagd.

Veel Barendrechtse rijders staan in die Top 10, een aantal hebben zelfs een podiumplaats in zicht. BMX is een sport waar je door explosiviteit en lef bij de start een goede trap richting de finales zet. Volharding tijdens de rit en een portie geluk horen ook daarbij. Goed om te zien dat alle competitie rijders altijd trouw aanwezig zijn. Mooie ritten hebben zij in Nijkerk laten zien.

• Manches werden gereden door Davy, Ivan, Bente, Iris, Max, Ferry,Arnold,Menno,
  • Acht rijders in de B-finales: Lucas (1), Nathan (3), Mika K. (2), Kees (2), Tycho (4), Thijs (halve), Mees (1), Tyshaun (5), Ruben (8), Martijn (7), Rob (4)
  • Maar liefst 10 rijders kwalificeerden zich voor de A-finales: Joost (3), Teun (2), Nova (5), Terje (7), Mika G.(7), Stijn (4), Daniëlle (8), Matthieu (4).

Foto: Mika Krispijn (Fotograaf: Remco Huvermann)