Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Op 16 september is het eindelijk zover, de start van het seizoen 2017-2018! Na een intensieve voorbereiding is de eerste tegenstander van Vertom/Binnenland een team uit het naburige Rotterdam: Baros.

We beginnen gretig aan de wedstrijd, met een schot van Dennis van de Graaf en schot van Kevin Karam staan de eerste punten van het nieuwe seizoen op het scorebord. Ondanks dat de aanvallen en verdediging nog niet van het niveau zijn wat we graag willen is het effectief genoeg in deze fase van de wedstrijd. Na 5 minuten is het 15-5 en dreigt het strijd element uit de wedstrijd al snel weg. Gelukkig voor de toeschouwers (en jammer voor ons) komt de tegenstander ook beter uit zijn vel, en stokt onze aanval en vooral onze verdediging. De laatst minuten schieten wij, tegen een niet al te best percentage, alleen nog maar vrije worpen en worden we verslagen door one-on-one basketball. Einde van het kwart is 21-18. Het tweede kwart is helaas voor ons een kopie van de eerste, min de goede start die we daar hadden. Aanvallend kunnen we, mede door de verdediging van Baros, niet tot basketballen komen. En de verdediging is niet scherp om het spel van Baros te ontwrichten. Scores worden afgewisseld, voor de toeschouwers een spannende wedstrijd, maar niet goed te noemen. Aan het einde van de helft heeft Baros de 3 punten achterstand omgebogen naar een 2 punten voorsprong (37-39).

Wetende waar aan schort is de helft van de oplossing, gelukkig beginnen de aanvallen beter te lopen. We vinden de vrije mensen en nemen de goede schoten, we hebben beter controleren over de rebounds. We blijven aan de goede kant van de score, maar Baros laat zich niet aan de kant zetten. Aan het einde van het kwart is Vertom/Binnenland erin geslaagd om de voorsprong weer in ons voordeel te draaien (60-58). Aan het begin van het vierde kwart krijgen we eindelijk de duimschroeven op de aanvallende impulsen van Baros en blijven wij de juiste personen vinden. Langzaam kruipen we weg en eindigt de wedstrijd in een regelmatige overwinning voor Vertom/Binnenland (81-70).

Scores: Thomas de Weerd (4), Dennis v/d Graaf (12), Menno Endeveld (5), Reinier van Vilsteren (8), Jasper de Groot (0), Sander Trommelen (5), Wouter Cabaret (14), Jean-Pierre Smiet (6), Niels Ritstier (4), Kevin Karam (23).

Op 30 september spelen we wederom een thuiswedstrijd tegen River Trotters uit Hardinxveld-Giessendam. Aanvang is om 18.15 uur, hopelijk tot dan!