Eerste Nationale BMX wedstrijd voor FCC Barendrecht

BARENDRECHT – Vandaag (Maandag 17 april 2017) werd de eerste Nationale BMX wedstrijd gereden. Alle goede rijders uit Nederland kwamen in Haaksbergen, Overijssel, bij elkaar om te strijden voor een mooie klassering. De bmx-baan In Haaksbergen heeft tevens een pro-sectie, wat betekende dat ook alle junior en elite rijders aanwezig waren. Spektakel voor toeschouwers en een voorbeeld voor de jonge BMX-ers.

Fietscrossclub Barendrecht was vertegenwoordigd met maar liefst 18 rijders. De Nationale wedstrijden hebben een hoog niveau, om tussen dit fietsgeweld te mogen rijden is een ervaring op zich. De indeling van de manches gaat random, wat voor sommige rijders direct al een pittig begin van de competitie betekende.

Terje Koopmans boys 9, Tycho Kuiters en Thijs Vrij Boys 11, Mees de Roos, Max de Groot, Jens van Esdonk Boys 12, Ruben van Gemeren Boys 16, Dick van der Jagt sportklasse 25-29, Mandy van Esdonk girls 15+16, Luc van Haaren Cruiser 13-16 reden goede manches en kwamen vaak maar weinig tekort voor doorstroming.

In de kwart finale zijn rijders nog meer aan elkaar gewaagd. Kees Wildeboer Boys 11, Luc van Haaren Boys 13, waren tevreden met hun verdiende doorstroming naar de kwartfinale. Maar de halve finale lonkt.
De halve finale is al spektakel, een felbegeerde finale plek is in het zicht. Teun Ouwens Boys 8, Mika Gouman Boys 11, Daniëlle Huvermann girls 15+16 reden een geweldige halve finale..

En dan de main event. Waar FCC Barendrecht met 3 rijders aan het starthek staat. De jonge Joost Vrij Boys 7 reed zich naar een heel knappe 4e plek. Nova de Roos wist zich naar een prima 8e plek te rijden. Stijn Ouwens wist zich staande te houden tussen het gedrang en eindigde knap als 4e.

De tweede Nationale wedstrijd wordt volgend weekend al gereden vlakbij huis. Zin in een bmx middag vol spektakel, komt dan naar Rijswijk om de top van Nederland in actie te zien.

Foto: Joost, nummer 86 (Fotograaf: Remco Huvermann)