Fietscrossers FCC Barendrecht starten nieuw BMX seizoen

BARENDRECHT – Gisteren (Zondag 26 maart 2017) werd de eerste van negen wedstrijden van de BMX West competitie gereden. De competitie heeft een nieuwe hoofdsponsor en heet vanaf dit seizoen BMX Trofee west competitie. Genoemd naar BMX trofee een onderdeel van World of BMX.nl welke ook FCC Barendrecht sponsort.

Een nieuw seizoen en met een nieuw clubshirt met nieuwe sponsors stonden de rijders te trappelen om weer te racen. Na een goede wintertraining wilden zij zich graag meten met de andere rijders uit de afdeling West. Met het prachtige voorjaarsweer stonden ook de ouders vol enthousiasme hun zoon of dochter aan te moedigen.

In Langedijk stonden vier nieuwe gezichten aan het starthek. Lucas Faling (boys 7) reed vol enthousiasme zijn eerste manche. Hij lag derde, maar werd helaas in de eerste bocht omver gereden en vervolgde zijn 2e en 3e manche wat voorzichtiger. Mike Barendrecht (boys 10) reed iedere manche sneller en genoot met volle teugen. Tijmen Trap startte in de grote en sterke groep boys 11 en reed heel voortvarend de manches. Terug van weggeweest zagen we ook Dick van der Jagt (17+) weer schitteren op de baan.

De BMX sport in afdeling West is al maar groeiende. Waar in 2016 een record aantal van 489 rijders aan de start verschenen, overtrof deze eerste competitie dag alle verwachtingen. 577 rijders begonnen aan de wedstrijd, en van manches tot finales zagen we in iedere leeftijdscategorie het mooie oranje van FCC Barendrecht

Manches werden gereden door Lucas, Mika, Ivan, Mike, Thijs (1/4), Kevin (1/4), Tijmen, Mees, Marley, Jens, Arnold, Menno, Jeffrey,

Mooie B-finales: Joost (1), Davy (7), Terje (5), Mika (7), Kees (3), Max (7), Luc (1), Ruben (5), Dick (6), Lotte (2), Mandy (3), Martijn (4)

Knappe A-finales werden gereden door Teun (2), Nova (6), Stijn (1), Daniëlle (8), Luc (7, cruiser), Matthieu (7)

Een aantal rijders zullen op 1 en 2 april de Europese ronde in België rijden, de week erna zal de BMX Trofee West verhuizen naar Rijswijk voor de 2e competitie ronde.