BMX fietscross startheuvel

BARENDRECHT – In het zonovergoten weekend van 24 en 25 september werd de vierde Nationale wedstrijd BMX in Venlo gereden. Een BMX parcours aan de andere kant van het land, eentje waar je uit de afdeling West waarschijnlijk niet eerder gereden hebt. In de zomervakantie werd daarom door een groot aantal TC-rijders dankbaar gebruik gemaakt van de vrije training door de organiserende vereniging. Ook van de zaterdag training werd dankbaar gebruik gemaakt. Zondag beloofde een warme en mooie wedstrijddag te worden waar alle TC rijders mooie races hebben laten zien.

Vandaag werd de BMX West Competitie dicht bij huis gereden. Op de vernieuwde baan in Rijswijk stonden ook weer vrijwilligers van Barendrecht klaar om het een mooie wedstrijddag te maken. De rijders hadden er in ieder geval zin. Na een mooie opening van de wethouder van Rijswijk kon de wedstrijd beginnen. De vernieuwde baan is uitdagender dan voorheen en biedt alle leeftijdscategorieën een pittig parcours. Veel races waren spannend tot de finish. Goed gereden door de Barendrechtse club.

Prestaties

Manches werden gereden door Davy, Levi, Ivan, Thijs, Kevin, Chad, Iris, Max (kwart finale), Jens, Marley, Jay, Menno, Mandy

Mooie B-finales: Nathan Paula (7), Mika K. (6), Kees (1), Tycho (4), Mees (5), Luc (2), Arnold (4), Jeffrey (6), Mandy (3), Rob (3) en Jeroen (4).

Knappe A-finales werden gereden door Joost Vrij (2), Reza Roks (2), Teun Ouwens (5), Nova de Roos (3), Terje Koopmans (7), Mika Gouman (7), Stijn Ouwens (3), Daniëlle (8), Martijn (4), Matthieu Roks (3).

Topcompetitie

Het komende weekend reizen de Nationale rijders af naar het Eiloo (N-H) voor de 5e en laatste Topcompetitie van dit seizoen.

Foto: Archieffoto