FCC Barendrecht Club-2-Club BMX wedstrijd in Oud-Beijerland

BARENDRECHT – Afgelopen dinsdagavond (12 april) werd de eerste Club 2 Club wedstrijd in Oud-Beijerland gereden. Een competitie van 8 wedstrijden tussen de BMX verenigingen uit Oud-Beijerland en Barendrecht. Vriendschappelijk, maar de rijders waren strijdlustig genoeg om er een mooie wedstrijd van te maken.

Het weer zat niet mee; hevige regenval voor aanvang en tijdens de wedstrijd. Niet heel prettig voor een eerste wedstrijdervaring, desondanks was daar nog steeds het enthousiasme van de rijders en toeschouwers. De beginnende rijders hadden al snel door dat dit ook bij BMX hoort en dat een wedstrijd eigenlijk altijd door gaat. Zij namen de nattigheid voor lief en sloten aan bij de wedstrijdrijders die in alle weertypes wel gereden hebben.

Veel beginnende rijders, jong en ouder, heer en dame, waren naar de BMX baan gekomen om hun eerste wedstrijdervaring op te doen. Een vreemde baan, een hoge startheuvel; het maakte hen niet uit om het beste uit hen zelf te halen. Ondanks de sportieve strijd op de baan was het voor de ervaren rijders vooral een wedstrijd waar zij met veel plezier gereden hebben.

De clubwedstrijden zijn een mooi voorbeeld van de saamhorigheid die binnen de sport heerst. De organisatie van de wedstrijden is een wisselwerking tussen de twee verenigingen. Vrijwilligers van beide clubs stonden op de baan om de wedstrijd te begeleiden, van EHBO-er tot lijnjury. Maar ook tussen de rijders van beide verenigingen zijn in de loop van de jaren vriendschappen ontstaan. Samenwerking versterkt, daar zijn beide verenigingen zich sterk van bewust.

Dinsdag 10 mei wordt de tweede Competitiewedstrijd in Barendrecht gereden. U bent van harte welkom om de mooie sport van dichtbij te bekijken. De wedstrijdrijders zullen echter niet stil zitten, zij gaan een drukke maand tegemoet. Zij rijden aankomend weekend de tweede Nationale wedstrijd in Dedemsvaart. Vervolgens zullen een aantal rijders twee wedstrijddagen rijden in Ahnatal, Duitsland waar de eerste 3-Nation cup wordt gereden. De week daarna wordt er een Europese ronde gereden in Kampen.