Stijn Ouwens schrijft eerste Nationale BMX wedstrijd op zijn naam

BARENDRECHT – Gisteren (Zondag 27 maart 2016) werd de eerste Nationale BMX wedstrijd gereden. Alle goede rijders uit Nederland kwamen in Erp, Brabant, bij elkaar om te strijden voor een mooie klassering. Deze wedstrijd had tevens een C1 notificatie, wat inhoud dat ook buitenlandse rijders mochten inschrijven. Zo waren in alle leeftijdscategorieën Belgen, Duitsers en rijders uit Estland en Letland aanwezig.

Fietscrossclub Barendrecht was vertegenwoordigd met maar liefst 20 rijders. Niet eerder stonden zoveel rijders aan het starthek. Dit jaar hebben er weer 4 nieuwe licentierijders zich aangesloten bij de enthousiaste TC rijders en niet onverdienstelijk. De Nationale wedstrijden hebben een hoog niveau, om tussen dit geweld te mogen rijden is een ervaring op zich.

Terje Koopmans boys 8, Chad Roks, Kees Wildeboer, Kevin Bronswijk Boys 10, Mees de Roos, Max de Groot, Jens van Esdonk Boys 11, Menno van Bebberen Sportklasse 17+, Bert van Leeuwen Cruiser 45+, Daniëlle Huverman girls 15+16, Lotte Jongkoen 17+ reden goede manches en kwamen vaak maar weinig tekort voor doorstroming.

Finales

In de kwart finale zijn rijders al meer aan elkaar gewaagd. Tycho Kuiters en Thijs Vrij Boys 10, Luc van Haaren Boys 12, waren erg blij met hun verdiende doorstroming naar de kwartfinale.

Teun Ouwens Boys jonger 7, Nova de Roos girls 9+10, Mandy van Esdonk girls 15+16 konden na hun manches direct doorstromen naar de halve finales. Mika Gouman boys 10, belandde in de halve finale door een mooie inhaalactie in de kwart.

Reza Roks girls jonger dan 8, was wel de Barendrechtse verrassing van de dag. Ijzersterk in haar eerste Nationale manches en in haar finale heel knap als vierde over de finish.

Stijn Ouwens, Boys11, maakt het feest compleet. Na keurige manches, een kwart en halve finale, rijdt hij in de finale koelbloedig dwars door het gedrang heen en komt als eerste de bocht uit. De positie laat hij niet meer los. Stijn wint de eerste Topcompetitie 2016.

Foto: Stijn Ouwens wint bij Boys 11, hij rijdt in het oranje

Stijn Ouwens schrijft eerste Nationale BMX wedstrijd op zijn naam.Zondag 27 maart werd de eerste Nationale BMX…

Geplaatst door FCC Barendrecht op zondag 27 maart 2016