BARENDRECHT – De laatste thuiswedstrijd in het kalenderjaar 2015 heeft voor de dames van Lintex-Binnenland weer geen overwinning opgeleverd. Net als in het midweekse treffen tegen koploper Dozy BV Den Helder had de ploeg van coach Joost van Rangelrooy alle kansen om de winst te grijpen tegen de nummer twee van de ranglijst Loon Lions, maar uiteindelijk ging de winst weer naar de opponent met 73-77.

Door de nederlaag zal Lintex-Binnenland het tweede deel van het seizoen in gaan met een (maximale) achterstand op de nummer vier van de ranglijst van 6 punten. Geen onmogelijke opgave maar zeker ook niet de makkelijkste. Lintex-Binnenland werd in het eerste deel van de competitie geplaagd door een stortvloed aan blessures, maar na de kerst zal het team nagenoeg compleet aan het tweede en meest belangrijke deel van het seizoen kunnen beginnen.

Wedstrijd

Lintex-Binnenland komt tegen Loon Lions slecht uit de startblokken en leidt balverlies na balverlies waardoor de ploeg uit Landsmeer op een 2-15 voorsprong kan komen. Zera Butter en Eline Kasius geven dan met een aantal scores het startsein voor de achtervolging (10-17), waarna vlak voor het einde van het kwart Lisa van den Adel en Willeke Bruins met opeenvolgende driepunters zorgen voor de aansluiting (17-22). De start van het tweede kwart is voor de thuisploeg dat na scores van Lisa van den Adel en Eline Kasius een gelijke stand op het scorebord zet (26-26). Vlak voor het einde van de eerste helft komt Lintex-Binnenland voor het eerst op voorsprong vrije worpen van Linda Appers, die vervolgens iets later ook de ruststand op het scorebord zet (35-33).

Direct na rust pakt Loon Lions weer de voorsprong die daarna in de tweede helft keer op keer van ploeg zal wisselen. Heel even lijkt Loon Lions bij 37-41 uit te lopen, maar Zera Butter brengt Lintex-Binnenland bijna weer langszij (40-41). Kort later is het na een driepunter van wederom Zera Butter 47-44 en krijgt de thuisploeg diverse kansen de marge te vergroten. Lintex-Binnenland verzuimt hiervan echter gebruik te maken waardoor het verschil aan het einde van het derde kwart niet veel groter is (52-48). De start van het laatste kwart is voor Loon Lions (56-56) en vervolgens ontstaat een spannende puntje-puntje wedstrijd. Vlak voor tijd schiet Zera Butter met een driepunter Lintex-Binnenland weer op een voorsprong (71-70), maar international Tanya Bröring antwoord een paar maal vanaf de vrije worplijn (71-76). Eline Kasius verhoogt van de spanning met een score (73-76), maar wederom Bröring beslist dan de wedstrijd met een rake vrije worp die de eindstand van 73-77 op het scorebord zet.

Scores: Zera Butter 24 (+ 10 rebounds, 6 assists), Lisa van den Adel 15 (+ 12 rebounds), Eline Kasius 13, Rachel Roubehie-Fissa 9, Linda Appers 5, Shari Jeffrey 4, Willeke Bruins 3.

Nationale Bekertoernooi

Aankomend week speelt Lintex-Binnenland nog in de 1/16 finale van het nationale bekertoernooi. In Delft is dan DAS de tegenstander. De wedstrijd in Sporthal Brasserskade begint om 20.00 uur.