Dames Lintex Binnenland Barendrecht

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben de midweekse uitwedstrijd tegen koploper Dozy BV Den Helder nipt verloren. Na een wedstrijd waarin de kansen per kwart keerden was de thuisploeg uiteindelijk met 74-72 de gelukkige. Halverwege de wedstrijd was de marge nog 2 punten in het voordeel van Lintex-Binnenland (38-40) dat zowel het tweede als vierde kwart de bovenliggende partij was. De kwarten één en drie waren voor Den Helder dat aan de streep net voldoende marge over had om met de zege aan de haal te gaan. Voor Lintex-Binnenland waren Zera Butter met 20 punten 10 rebounds en 7 assists, Lisa van den Adel met 19 punten en 7 rebounds en Eline Kasius met 13 punten de speelsters die in de dubbele cijfers uitkwamen.

In de openingsfase van de wedstrijd blijven beide ploegen tot 7-6 in elkaars kielzog, maar als Lintex-Binnenland even verslapt spurt Dozy BV Den Helder weg naar een 13-6 voorsprong. Even lijkt de ploeg van coach Joost van Rangelrooy dichterbij te komen (13-9) maar kort later is de marge weer opgelopen naar 11 punten verschil (23-12). Lintex-Binnenland weet nog niet de juiste modus te vinden en bij een 28-16 wordt daardoor het kwart afgesloten. Het tweede kwart tapt Lintex-Binnenland uit een ander vaatje en na een driepunter van Lisa van den Adel wordt de achtervolging ingezet. Een score van Zera Butter brengt beide ploegen weer bijna in evenwicht (28-25) en kort later zet Linda Appers Lintex-Binnenland met een driepunter op voorsprong (30-31). Kort later is het na rake vrije worpen van Rachel Roubehie-Fissa en wederom een driepunter van Linda Appers 35-40 en lijkt Lintex-Binnenland met een aardige marge de rust in te kunnen gaan. Dozy BV Den Helder antwoord echter in de laatste minuut zodat de kleedkamers bij een 38-40 stand kunnen worden opgezocht.

Na rust volgt eenzelfde beeld als in het eerste kwart. Beide ploegen blijven een tijdje gelijk opgaan (50-49) en vervolgens loopt de thuisploeg weer uit naar een 12 punten marge (61-49). In de laatste fase van het derde kwart knabbelen Lisa van den Adel en Eline Kasius weer wat van het verschil af zodat het laatste kwart begint bij een 67-56 stand. Hierin brengt eerst een driepunter van Lisa van den Adel en vervolgens een paar scores van Zera Butter Lintex-Binnenland weer dichterbij Den Helder. Ook Eline Kasius komt dan weer een paar keer scorend door en gaat de laatste minuut in bij een 72-69 stand. In een hectische laatste minuut komt Lintex-Binnenland nog tot op 1 punt (73-72), maar uiteindelijk beslist de thuisploeg de wedstrijd met nog 2 seconden vanaf de vrije worplijn (74-72) en kan Lintex-Binnenland in de laatste seconden geen goede schotpoging meer loslaten.

Scores

Scores: Zera Butter 20 (+ 10 rebounds, 7 assists), Lisa van den Adel 19 (+ 7 rebounds), Eline Kasius 13, Linda Appers 9, Rachel Roubehie-Fissa 7, Michelle Zantman 3, Shari Jeffrey 1.

Laatste competitiewedstrijd

Aankomend weekend wacht de laatste competitiewedstrijd voor Lintex-Binnenland in het kalenderjaar 2015. In sporthal De Driesprong komt dan de nummer twee van de ranglijst Loon Lions op bezoek. De wedstrijd begint in verband met pakjesavond vroeger dan normaal, namelijk om 15.00 uur. Toegangskaarten zijn alleen verkrijgbaar bij de kassa in de sporthal vanaf één uur voor de wedstrijd.