Aarnoudse Binnenland H1 speelt 1e halve finale wedstrijd

BARENDRECHT – Een week na de misstap in eigen huis heeft het eerste heren team van Aarnoudse Binnenland nu wel de overwinning weten te pakken in de Promotie Divisie. In Hoorn werden de Hoppers verslagen in een wedstrijd waar de blauwe 40 minuten lang van een kleine voorsprong konden genieten.

Door deze overwinning staan de Barendrechters nu alleen aan kop op het op één na hoogste niveau in Nederland. Coach Vitas Kazanakovas zag zijn ploeg sterk uit de startblokken komen. Met name Sjoerd van Vilsteren wist de ring makkelijk te vinden. Onder andere met twee driepunters nam hij de ploeg op sleeptouw in de openingsfase. Hoppers probeerde aanvallend wat terug te doen, maar kwam moeizaam tot een aanval. Vooral door individuele acties bleven zij binnen de tien punten grens. Een goed gevulde hal zag de thuisploeg nog wel tot op vijf punten naderen dit kwart, maar bij 18-23 ging de zoemer voor de korte onderbreking.

Waar Aarnoudse Binnenland vorige week op het verdedigende vlak niet optimaal voor de dag kwam, werden de teamafspraken dit keer wel goed nagekomen. Ook wanneer er gewisseld werd bleef de ploeg leunen op een goede teamdefence. Vanuit hier werd het spel de aanval in gedirigeerd, om zo continu aan de goede kant van de score te staan. Het bleef een lekkere wedstrijd voor de toeschouwers. De Hoppers kropen wel iets dichterbij, maar de paniek aan Binnenland-zijde bleef uit. Daarvoor beschikt de ploeg ook over genoeg routine. De teams zochten met een 35-37 ruststand de kleedkamers op.

Na de break zorgde de lange mannen van Aarnoudse Binnenland voor wat evenwicht in de rebound. Sander Trommelen en later ook Patrick Frimpong toonde hun kwaliteit door een aantal fraaie ballen uit de lucht te plukken. Waar Richard Maxwell dan weer van kon profiteren in de aanval, want met een aantal snelle counters was hij erg productief in dit gedeelte van de wedstrijd. Wanneer dit niet het geval was stond vaak Niels Plieger op de juiste plaats. Samen waren zij goed voor 17 punten dit kwart. Met nog één kwart te gaan een tussenstand van 52-61.

In de laatste tien minuten waren de punten erg duur. De vermoeidheid zorgde voor wat slordigheden en de vele vrijeworpen haalde het ritme uit de wedstrijd. Aarnoudse Binnenland kon niet verder uitlopen, maar de Hoppers konden ook niet dichterbij komen dan de negen punten verschil die er al stonden. Dit betekende dat Aarnoudse Binnenland hun vierde overwinning kon aantekenen dit seizoen. Met maar twee verliespunten voeren ze nu de ranglijst aan.

Na afloop van de wedstrijd keek de Barendrechtse trainer tevreden terug: “We hebben deze wedstrijd onze verdedigende taken prima uitgevoerd. We wisten waar vorige week de fout zat. Dit hebben we besproken en de jongens hebben het uitstekend opgepakt”.

Topscoorders: Sjoerd van Vilsteren 24, Niels Plieger 20, Yasalde paz Costa 11

Volgende week speelt Aarnoudse Binnenland in Barneveld voor de bekercompetitie tegen Tower Jumpers dat uitkomt in de Tweede Divisie. Aanvang in Barneveld is al om 13:00 uur.