Hockey, HCB Heren 1

BARENDRECHT – Vorige week was het behelpen in de selectie. Een aantal geblesseerden zorgden ervoor dat we niet het gewenste resultaat hebben kunnen behalen. Zonde eigenlijk, als je er zo lekker in zit. Maar deze week waren de mannen van Barendrecht heren 1 weer op volle oorlogssterkte. Deze ronde was de tegenstander Voorne, die iedere week verrast. Soms in negatieve zin, maar ook veel in positieve zin. Ze wisten bijvoorbeeld ook het lastige Westland van zich af te houden. Een editie van Barendrecht tegen Voorne is nog nooit saai geweest.

Binnen een aantal minuten werd al meteen de toon gezet. Beide partijen lieten zien niet alleen tactisch voor de overwinning te willen gaan, maar daar fysiek ook diep voor in de buidel te willen tasten. De vraag is dan: wie kan dat het beste, zonder daarvoor bestraft te worden? Het antwoord was: niemand. Een kleine kaartenregen heeft ervoor gezorgd dat er verschillende fases van overtal ontstonden, voor beide partijen. Profiteren daarvan deed alleen Barendrecht. Remco Klomp zorgde ervoor dat de eerste strafcorner meteen doel trof. Hierop volgde een fase waarin Barendrecht sterker leek, maar niets met dat overwicht deed. Voorne kreeg nog een berg strafcorners, maar wist daar niets mee te doen. Zo belandde de wedstrijd in de rust.

Na de rust werd het beeld van de eerste helft door gezet. Er werd geknokt, gevochten en gebikkeld. Voor beide partijen zat er meer in het vat dan dat er nu op het scorebord stond. Toen Barendrecht weer mocht aanleggen voor een strafcorner kwam de term effectiviteit akelig om de hoek kijken, want ook deze poging werd omgezet in een doelpunt, dit maal door Robert Mentink. De verdubbeling van de marge werkte als een soort warme deken voor de bezoekers. Maar dit had als effect dat er wat luiheid in het spel kwam. Voorne begon door te drukken in de hoop zich toch in de punten te spelen. Het doelpunt voor de thuisploeg zorgde voor extra hoop. Maar daarna was het Remco Klomp die de marge weer vergrootte naar twee. De 1-3 stand gaf Barendrecht weer een goed gevoel, wat uiteraard weer voor de nodige kansen voor Voorne zorgde. Uit weer een goed aantal strafcorners voor Voorne, werd uiteindelijk 1 doelpunt gemaakt. Dit doelpunt was te laat om nog voor enige schade aan de kant van Barendrecht te zorgen. De bezoekers gaan er met drie punten vandoor.

We zijn zes wedstrijden verder en Barendrecht staat op een niet onverdienstelijke gedeelde tweede plaats. De aankomende week is een week van rust en bezinning, die ook beslag legt op komende zondag. Op zondag 1 november begint Barendrecht aan een zeer interessante reeks. In die reeks zijn de tegenstanders op een volgend: DSHC, Ommoord en Rijswijk. Met Barendrecht completeren deze teams op dit moment de top 4. Na 1, 8 en 15 november kan dus min of meer de balans opgemaakt worden. Staat Barendrecht op een plaats in de Tweede Klasse waar ze horen? Antwoord op die vraag start dus 1 november, thuis, tegen DSHC. Tot dan!