Sport: Basketbal

BARENDRECHT – In de laatste wedstrijd van het kalender jaar 2017 gaat Vertom/Binnenland op bezoek bij Blauw-Wit in Roosendaal. In het eerste kwart begint het team goed, met inside en outside dreiging van Kevin Karam en Menno Endeveld.

De sleutel is goed communiceren in de verdediging en de wedstrijd naar het team te laten komen. Helaas verslapt het team een klein beetje en nemen de gastheren hier gebruik van met een aantal driepunters. Vanaf dat moment is het een gelijk opgaande strijd waarin de teams niet echt van elkaar onderdoen. Aan het einde van eerste helft loopt Blauw-Wit uit op de heren van Vertom/Binnenland, en nemen een 10 punten voorsprong de rust in.

Het derde is normaal gesproken een minder kwart, maar vandaag (Dinsdag 19 december 2017) is het anders. Mogelijk heeft onze supersupporter Patrick hier nog iets mee te maken. Het team levert strijd op de juiste methode en heeft de achterstand in het kwart compleet doen verdwijnen en omgezet in een 2 punten voorsprong. Het laatste kwart wordt een bikkelkwart, waarvan de jongens van de mannen worden gescheiden. Met nog een aantal minuten te spelen heeft Blauw-Wit een kleine voorsprong te pakken en lijkt de wedstrijd te beslissen, maar door goed inzicht en werklust kan Vertom/Binnenland een aantal vrije layups lopen. Hierdoor wordt de achterstand omgezet naar een 4 punten voorsprong met nog enkele secondes te spelen en neemt Vertom/Binnenland de punten mee naar huis.

Score: Dennis van der Graaf (2), Menno Endeveld (15), Jasper de Groot (3), Wouter Cabaret (17), Jean-Pierre Smiet (8), Niels Ritstier (9), Kevin Karam (22).