Badminton shuttles (Foto: Eelke, CC BY 2.0)

BARENDRECHT – Zondag om 14.00 uur moest de ploeg uit Barendrecht het thuis opnemen tegen Roosterse uit Limburg. In een sfeer loze sporthal Lagewei ging TFS met 2-6 onderuit. Zondag wedstrijden zijn incidenteel en gaan tegen de traditie in van de zaterdagavonden waar de belangstelling vele malen groter is. Helaas moest op het laatste moment Saber Afif afhaken wegens ziekte. Door de geringe belangstelling kon de ploeg uit Barendrecht zich niet laten inspireren tot een hogere prestatie.

De dubbels werden nog eerlijk verdeeld de dames Pascalle van Nielen en Jeannette van der Werff behaalde een gemakkelijke overwinning tegen Reni Hasan en Ilke Dols met de set standen 21-14 en 21-14.

De heren waren niet opgewassen tegen Nico Hermans en Rick Steuten met 14-21 en 13-21 dus konden Ruud Nagel en Ruben Kweekel zich voorbereiden op single en mix partij.

Heren singles verliepen voor TFS niet naar verwachting, Elias Bracke was vandaag (Zaterdag 24 december 2016) niet in topvorm die nodig is om Rick Steuten te verslaan. Ruud Nagel ging de baan op tegen Marijn Put in de eerste set ging het redelijk gelijk op en bracht een stand van 20-22 op het bord. De tweede ging met de cijfers 14-21 mee naar Limburg.

Bij de dames single ging het beter Sandy Bommeleyn speelde een goede wedstrijd en wist in drie sets te winnen van Birthe van den Berg met 21-13/ 19-21 en 21-18.

Beide mix dubbels waren weer voor de ploeg uit Roosteren. Elias en Kristey Latukolan kwamen in de tweede set nog dichtbij met 24-26 maar het was net niet voldoende voor een derde set. Het gelegenheidskoppel Ruben Kweekel en Pascalle van Nielen moesten duidelijk nog aan elkaar wennen en de eer laten aan Nico Hermans en Birthe van den Berg.

Komende drie weken is er een time out. Maar 7 januari om 19.30 uur treedt The Flying Shuttle thuis aan tegen Hoornse de concurrent voor behoud eredivisie.

Foto: Eelke, CC BY 2.0