Jongens Junioren-D team van CAV Energie behaald derde plaats van Nederland

Het jongens junioren-D team van Atletiekvereniging CAV Energie heeft in de finale van de landelijke CD competitie een derde plaats behaald. In de landelijke finale in Groningen streden de beste twaalf teams uit Nederland om het nationale kampioenschap.

Na drie regionale competitiewedstrijden stond het Energie-team landelijk vijfde; derhalve plaatsing voor de landelijke finale; zaterdag 16 september was het zover. Het weer zat niet mee, maar de jeugdige atleten waren vastbesloten om er volledig voor te gaan.

De dag begon met een vlaggenparade waarbij de teams met hun vlaggen een ereronde op de baan van Groningen Atletiek maakten. De wedstrijdonderdelen waren 80 meter sprint, 80 meter horden, 1000 meter, estafette, hoog- en verspringen, discuswerpen en kogelstoten, waarbij diverse persoonlijke records sneuvelden; Energie verbleef continue in de top van het klassement. Dit maakte de wedstrijd extra spannend; coaches en meegereisde ouders maakten voortdurend kansberekeningen of er een podiumplaats in zat; het kwam aan op de laatste onderdelen.

De jonge mannen (12-13 jaar) van Energie mochten met de derde prijs naar huis gaan; een topprestatie voor het team waar zij heel blij mee waren. En Atletiekvereniging CAV Energie is dan ook trots op deze mooie prestatie.