Korfbal

BARENDRECHT – [Nicki Jansen & Robin van der Pol] Zaterdag waren het prachtige omstandigheden voor een laatste veldwedstrijd in Dordrecht. Hét Deetos A2 was de tegenstander van vandaag. Deetos is geen ploeg waar je licht over moet denken, maar tegelijkertijd zou Vitesse moeten snappen dat zij dat ook kunnen zijn. Kunnen, want Vitesse A1 heeft het de afgelopen paar wedstrijden niet laten zien.

Dat de A-selectie een eenheid uitstraalt, bleek ook zaterdag maar weer. De voltallige A2 was meegereisd naar Deetos om de A1 van buiten (en eventueel tijdens de wedstrijd ook binnen) het veld van de nodige support en steun te voorzien.

Het begin van de wedstrijd was het meest typerend voor de rest van de wedstrijd. Deetos kwam op een 2-0 voorsprong en dit gat van twee doelpunten verschil heeft Vitesse niet goed kunnen maken. Bij beide ploegen waren plaatsfouten, miscommunicaties en niet nagekomen afspraken factoren die de gehele wedstrijd voorkwamen. Uiteindelijk was het Deetos die daar beter mee om kon gaan.

Nu klinkt het alsof Vitesse door haar eigen fouten en mentaliteit niets kon inbrengen tegen Deetos. Maar dat was zeker niet het geval. Kansen werden ten overvloede gecreëerd, maar het geloof was er niet en er werd veelvoudig gemist. Alle factoren bij elkaar opgeteld resulteerden in een 18-13 eindstand.

Vervolgens ging de ploeg uit Barendrecht nog verder Dordrecht in om de A2 aan te moedigen tegen Oranje Wit A2. Vitesse A2 kwam, zag, maar overwon net niet. De wedstrijd ging tot het eindsignaal gelijk op, maar het was Oranje Wit A2 dat steeds aan de goede kant van de score bleef staan. De twee ploegen hebben het elkaar heel moeilijk gemaakt en het was een mooie wedstrijd om te zien. Uiteindelijk ging Vitesse A2 met een 15-12 nederlaag weer richting Barendrecht.

Na dit dagje Dordrecht is duidelijk geworden, dat de A-selectie meer van elkaar kan leren dan ze zelf doorhebben. Aan hun dan ook de taak om samen weer fris en scherp aan het zaalseizoen te gaan beginnen. Wanneer men zich tot het uiterste zal dwingen op de trainingen, kunnen er nog eens mooie resultaten zichtbaar worden in de wedstrijden.

Terugkijkend op de eerste helft van het veldseizoen mag er geconcludeerd worden dat Vitesse A1 zich knap naar de 3e plaats in de poule heeft weten te korfballen. Velen waren benieuwd of dit team zich staande zou kunnen weten te houden in de Overgangsklasse. De A1 heeft in die 7 wedstrijden laten zien dat het meer dan thuis hoort op dit niveau. Het is zaak voor de ploeg van Mario & Dennis om deze lijn door de trekken naar de zaal, waar A1 in de eerste klasse zal uitkomen.

Wij hopen dat u als toeschouwer Vitesse weer uitbundig komt aanmoedigen dit zaalseizoen in de nieuwe sporthal op De Bongerd!