Sporthal Riederpoort, Smitshoek, Barendrecht

BARENDRECHT – Zaterdag 26 maart jl. speelde korfbalvereniging c.k.c. T.H.O.R. uit Rotterdam-Zuid een beslissingswedstrijd tegen het Sleeuwijkse S.K.V. Inzet van de wedstrijd was promotie van de vierde naar de derde klasse van de zaalcompetitie voor seizoen 2016-2017.

De teams waren afgelopen seizoen de competitie geëindigd op een gedeelde tweede plaats en in een beslissend duel moest bepaald worden wie zou promoveren. De wedstrijd werd gespeeld op neutraal terrein, de Dordtse DeetosSnel-hal. Beide onderlinge wedstrijden in de zaalcompetitie waren beslecht in het voordeel van S.K.V. Zij waren daardoor favoriet voor de eindoverwinning.

Volle tribunes van beide kampen zorgden voor een echte finale sfeer. Trommels, toeters en veel lawaai begeleidden de spannende wedstrijd. De wedstrijd begon onder hoogspanning. Toch was het S.K.V. die de leiding nam en een 3-1 voorsprong op het scorebord liet noteren. c.k.c. T.H.O.R. herpakte zich goed, met geconcentreerd en verzorgd korfbal bogen zij de wedstrijd om in een 4-6 ruststand.

De tweede helft begon c.k.c. T.H.O.R. sterker en de voorsprong liep op tot soms wel 6 punten in Rotterdams voordeel! Na het eindsignaal stond het scorebord op 9-14! Hiermee is c.k.c. T.H.O.R. gepromoveerd van de vierde naar de derde klasse in de zaalcompetitie.

Na afloop van de wedstrijd was het nog lang druk en vooral erg gezellig in Dordrecht. Ook volgend seizoen speelt c.k.c. T.H.O.R. haar thuiswedstrijden in de zaalcompetitie in Sporthal de Riederpoort. De Riederpoort kan zich zodoende een heuse derde klasser rijker rekenen!

Vanaf zaterdag 2 april worden de korfbalwedstrijden buiten gespeeld, de veldcompetitie begint dan weer. Thuiswedstrijden van c.k.c. T.H.O.R. worden gespeeld aan de Ellemare in Rotterdam-Zuid, net aan de andere kant van de rijksweg A15. Van kangaroo club tot senioren, nieuwe leden zijn altijd welkom! Het wedstrijdprogramma is terug te vinden op de website: ckcthor.nl.

Nieuwsgierig geworden of interesse in een proeftraining? Kom gerust eens langs op trainingsdagen (dinsdag- en donderdagavond) of wedstrijddagen (zaterdag).