Hockeydames strijdend ten onder tegen Ommoord

BARENDRECHT – [Zondag 27 september 2015 – Dries] Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Ommoord op het programma. Kort geleden hebben we hier een oefenwedstrijd gespeeld, die wat geflatteerd met 3-1 verlies werd afgesloten. Met inmiddels 6 punten op zak hadden we er vertrouwen in dat we dit keer meer weerstand konden bieden of dat we zelfs de overwinning in de wacht konden slepen.

In het begin van de eerste helft stonden we onder grote druk van Ommoord, maar de ploeg uit Rotterdam wist de kansen niet snel te benutten. We kwamen er af en toe uit, maar echt gevaar stichten in de cirkel lukte niet. Ommoord kreeg vier strafcorners in de eerste helft, waarvan één succesvol. Er werd veel ruimte gecreëerd door een variant te spelen en met een droge knal zat hij in de lange hoek. 27e minuut; 1-0.

In de rust werd benadrukt dat we het vertrouwen moesten houden, 1-0 is natuurlijk nog geen man overboord.

Het begin van de tweede helft was het tegenovergestelde van de eerste; Ommoord kwam niet goed onder onze druk uit en verscheidene kansen werden gecreëerd. Helaas konden ook wij deze niet verzilveren en bleef het bij 1-0.

Na een uitbraak van onze tegenstander op het middenveld werd er met de backhand een schot gelost, deze kwam op een voet van een Barendrechtse speelster. Door goed gebruik te maken van de voordeelregel wist Ommoord na 43 minuten de 2-0 op het scorebord te zetten.

Snel na de hervatting kregen wij een strafcorner mee. Een slag van Kelly vanaf kop cirkel werd door de eerste loop van richting veranderd, waarna de bal langzaam de goal in stuiterde. Nog geen twee minuten na de 2-0 hadden we de aansluiting al gevonden; 2-1.

Hiermee was onze inhaalslag nog niet voorbij. Vier minuten later sloeg Esther vanaf de 23-meterlijn de bal hard de cirkel in, waarna Aline met een backhand-tip de keeper wist te verschalken; 2-2. Ommoord herpakte zich snel na deze gelijkmaker en wist na twee minuten de voorsprong weer terug te pakken. Met wat geluk werd de bal kort voor de goal gelegd en kon er makkelijk ingetikt worden. 51e minuut; 3-2.

De euforie van de gelijkmaker werd dus al snel de kop ingedrukt en Ommoord wilde het niet nog eens uit handen geven. Wij zetten alles op alles om weer de gelijkmaker te zoeken, maar hierdoor kwam er ruimte achterin. Een dieptebal van Ommoord resulteerde in een sprintduel tussen onze laatste vrouw Kelly en een tegenstander. Na een (helaas door de scheidsrechter gemiste) duw kwam Kelly ten val en kon de tegenstander vrijuit de bal voorleggen, welke met gemak ingetikt werd door haar medespeler. 57e minuut; 4-2.

Helaas konden we niet meer gevaarlijk worden voorin, een paar ballen voorlangs en een enkele strafcorner waren onze enige wapenfeiten na deze tegenslag.
Ommoord wist daarentegen de score nog verder uit te breiden. Een harde halfhoge bal de cirkel in kwam bij een vrije speelster op de strafbalstip terecht, zij wist hem in één keer langs onze keeper te tippen en zette hiermee in de 61e minuut de eindstand op het bord; 5-2.

Jammer genoeg konden we onze gelijkmaker niet lang vasthouden waardoor Ommoord terug in de wedstrijd kon komen. Vandaag (Maandag 28 september 2015) waren ze dus weer een maatje te groot voor ons, we hopen dat bij de thuiswedstrijd drie keer scheepsrecht is en dat wij dan de 3 punten in Barendrecht kunnen houden.

Volgende week spelen we om kwart voor 1 thuis tegen Voorne, daarna speelt Heren 1 tegen DES. Aansluitend is er een Thé Dansant met als thema: Oktoberfest! We zien jullie graag langs de lijn en daarna voor een gezellig feestje!