Hockeydames winnen met dubbele cijfers van Tempo '34

BARENDRECHT – [HCB Dames 1] Op 22 mei stond Tempo ’34 op het programma. De thuiswedstrijd werd met 5-0 gewonnen en de doelstelling van vandaag (Maandag 23 mei 2016) was om dit minstens te evenaren, wat gezien de stand in de poule haalbaar zou moeten zijn.

In de eerste vijf minuten leek het even geen gemakkelijke wedstrijd te worden. Tempo begon met veel druk wat direct resulteerde in een strafcorner tegen. Hieruit viel geen goal, maar maakte wel duidelijk dat we scherper moesten gaan hockeyen. Dit lukte en met de eerste goal van Fenna wisten we de wedstrijd volledig te keren. De rest van de wedstrijd bestond voornamelijk uit veel aanvallen, grote kansen en vooral heel veel strafcorners voor ons. Dit alles resulteerde in nog drie goals in de eerste helft. Via via via kwam de bal hoog voor de goal welke Marieke er in wist te tikken. Kort daarna volgde Arianne die uit een chaotische situatie de bal achter de lijn pushte. De laatste goal van de eerste helft kwam van Kelly na een goed uitgespeelde strafcorner. Dit betekent 4-0 met rust en dus prima op weg om het resultaat van de eerste seizoenshelft te overtreffen.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde, alhoewel Tempo ook een aantal grote kansen kreeg (maar daar hebben we gelukkig Dries voor!). Direct in de tweede helft verdienen we de zoveelste strafcorner, waar Marieke weer uit weet te scoren. Tempo had moeite met uitverdedigen en Arianne weet daar goed van te profiteren en rond effectief af. Hierna bleef de score oplopen. Aline scoorde na een goede combinatie met Fenna, Emily strafte een rebound door het midden direct af, Aline weet nogmaals te scoren en tot slot sluit Nian de wedstrijd af met een sleeppush. Het geeft niks als je de tel nu kwijt bent, dat hadden wij ook: 10-0! Een eindscore die niet alleen goed is voor het doelsaldo, maar ook goed is voor een broodje kroket van Wim Riegman om de HCB-traditie voort te zetten. Bedankt daarvoor!

Op naar volgende week. Thuis tegen Spijkenisse om 12.45. Tot dan?! Het belooft een onwijs spannende wedstrijd te worden!!