Archief foto: HCB Heren 1 op eigen veld in Barendrecht

BARENDRECHT – [HCB Heren 1] Na twee uitwedstrijden kon er dan eindelijk weer in eigen huis gespeeld gaan worden. Op bezoek zou Voorne komen, waartegen in de heenwedstrijd nipt met 2-3 werd gewonnen. Het overwicht was er in die wedstrijd wel, maar toch werd de pot onnodig spannend. Er zou dus weer een interessante ontmoeting kunnen gaan plaatsvinden.

In de eerste 10 minuten was Barendrecht voor de verandering eens niet zoekende. Er was direct controle en er konden al snel kansen afgedwongen worden. Er was eerst nog een afgekeurd doelpunt voor nodig, maar daarna kan Jasper Willems alsnog tekenen voor een treffer. Als daarna een strafcorner wordt toegekend zorgt Remco Klomp voor een verdubbeling van de marge. Om onduidelijke redenen geeft Barendrecht de controle uit handen en laat het Voorne in de wedstrijd komen. Het levert een aantal kansen op, maar Voorne komt uiteindelijk maar 1 keer voor de rust tot scoren. Barendrecht doet zichzelf te kort en moet na de rust weer gaan zoeken naar de controle en dreiging.

De tweede helft bestaat uit veel verwarring, onduidelijkheden en opvallende situaties. Om een poging te kunnen doen het te begrijpen, moet men er eigenlijk bij zijn geweest. Beschrijven is doelloos. In ieder geval komt Barendrecht weer tot een marge van twee. Remco Klomp tekent voor zijn tweede van de middag. Uit diverse gedenkwaardige momenten zet Voorne aan, als Barendrecht weer eens verzuimd de score te vergroten. De bezoekers mogen zelfs tot een gelijke stand van 3-3 komen. Als er dan echt puntenverlies dreigt staat Barendrecht weer op. Remco Klomp lijkt zijn derde van de middag te gaan maken, maar ziet zijn inzet op ludieke wijze door Thomas Bal achter de doellijn geprikt worden. Kort daarna maakt Remco Klomp alsnog zijn derde doelpunt en bepaalt de eindstand op 5-3.

Het was een interessante ontmoeting waar verschillende partijen nog eens over zouden kunnen napraten. Barendrecht gaat er met de punten vandoor en mag nog steeds mee doen met de top. De concurrentie eronder is dit weekend niet geheel foutloos, waardoor er een miniem gat van drie punten is ontstaan. Op dit moment is DSHC nog steeds de fiere koploper, komt Ommoord daar achter en staat Barendrecht derde. Volgende wedstrijd: DSHC, uit. Om 14:45 uur start de pot die het labeltje ‘kraker’ krijgt. Tot dan!

Foto: Archieffoto