FCCB-team naar Nederlands Kampioenschap Clubs, BMX in Luyksgestel

BARENDRECHT – Op zaterdag 6 juni werd in Luyksgestel gereden met als inzet het Nederlands Kampioenschap Clubs BMX. Na de parade, waar iedere club zich met 2 afgevaardigden en met vlag kan presenteren, wordt door het spelen van het Wilhelmus de wedstrijddag geopend. Voor Fietscrossclub Barendrecht was de inzet saamhorigheid, elkaar motiveren het beste uit je zelf te halen.

Verenigingen van de KNWU en de NFF kunnen inschrijven voor dit kampioenschap, waardoor je dus ook andere, onbekende rijders tegen komt. De uitslagen van de 10 beste rijders van de clubs worden verwerkt in de einduitslag. Het FCCB-team bestond dit jaar uit Teun Ouwens, Terje Koopmans, Kees Wildeboer, Tycho Kuiters, Kevin Bronswijk, Mika Gouman, Thijs Vrij, Jens van Esdonk, Mees de Roos, Max de Groot, Stijn Ouwens, Luc van Haaren, Ruben van Gemeren, Duncan Evers, Pascal Grimberg, Nova de Roos en Mandy van Esdonk.

De groep rijders uit diverse leeftijdscategorieën, allen heel enthousiast maar ook ieder op zijn eigen niveau voelden dat de sfeer anders was. Het NKC is een wedstrijd op hoog niveau, maar de clubgedachte overheerste. Sportief werd er gevraagd naar prestaties en leefde ieder met elkaar mee. Daarnaast werd er sterk gereden, veel rijders zijn geen wedstrijden op dit niveau gewend. FCC Barendrecht kan dan ook heel tevreden zijn met haar 17e plek van Nederland. In totaal reden 40 BMX verenigingen mee, dat betekend dat het team aan de goede kant van de middenmoot zit. Met deze plek is het team tevens de beste club uit Zuid Holland, nipt boven Zoetermeer.

Meer informatie over fietscross vindt u op de site: fccbarendrecht.nl