FCC Barendrecht op dreef in BMX West competitie

BARENDRECHT – Tijdens de zevende competitie in Oud-Beijerland stonden alle rijders super gemotiveerd op de startheuvel. Door de club-2-club wedstrijden voelt deze baan als een thuisbaan. Zelfverzekerd startte iedereen zijn manches. Aan het einde van de dag bleek FCC Barendrecht de hoogste punten voor de Piet Ende Bokaal mee naar huis te nemen. Joost, Reza, Teun, Nova en Stijn waren de rijders die meer dan 70 punten bij elkaar reden. Dat bekent in de finales bij de top 3 rijden. Zeer knappe prestaties in een al maar sterker wordende competitie.

Op zondag 4 september wilde de club in Heiloo weer goed voor de dag komen. En dat hebben ze zeker gedaan. 28 rijders zorgden voor het oranje op de bmx-track. Door de regenval voor de wedstrijd was de baan zwaar en modderig. Maar Barendrecht is dat gewend en velen reden halve finales. De mooiste wedstrijden worden gereden tijdens de halve finales. Goed aangemoedigd door toeschouwers en clubgenoten, waarna wederom prachtige finale ritten te zien waren. Bijna werd het club record punten voor de bokaal van Oud Beijerland geëvenaard.

Manches werden gereden door Davy, Ivan, Kevin, Jens, Chad, Marley, Menno.

Mooie B-finales: Terje (8), Mika K. (6), Kees (2), Thijs (7), Max (7) en Mees (5), Arnold (4), Jeffrey (7), Pascal (6), Mandy (1) en Daniëlle (3), Martijn (5), Jeroen (5).

Knappe A-finales werden gereden door Joost Vrij (1), Reza Roks (2), Teun Ouwens (3), Nova de Roos (5), Mika Gouman (7), Stijn Ouwens (1), Luc van Haaren (8), Matthieu Roks (2).

Het komende weekend reizen de Nationale rijders af naar Belgie, waar de laatste 2 wedstrijden voor de 3-Nations Cup worden gereden.