Reza Roks behaalt podium plaats op derde Nationale BMX wedstrijd

BARENDRECHT – Zondag 22 mei werd de derde Nationale BMX wedstrijd gereden. Alle goede rijders uit Nederland kwamen in Baarn bij elkaar om te strijden voor een mooie klassering. Deze wedstrijd was extra spannend omdat dit een laatste meting was voor de NK kwalificatie. Hier kon je nog de benodigde punten halen om je bij de 32 beste rijders op de ranking te plaatsen.

Fietscrossclub Barendrecht was vertegenwoordigd met maar liefst 18 rijders. De Nationale wedstrijden hebben een hoog niveau. Ook wanneer je kan mee kan strijden om een felbegeerde 4e plek, wat doorstroming tot de finales betekend, hoor je er op Nationaal niveau bij.

Teun Ouwens Boys jonger dan 7, Terje Koopmans boys 8, Thijs Vrij Boys 10, Max de Groot, Jens van Esdonk Boys 11, Luc van Haaren Boys 12, Menno van Bebberen Sportklasse 17+, Daniëlle Huverman girls 15+16, reden goede manches en kwamen vaak maar weinig tekort voor doorstroming.

In de kwart finale zijn rijders nog meer aan elkaar gewaagd. Tycho Kuiters, Chad Roks, Kees Wildeboer en Kevin Bronswijk Boys 10, Mees de Roos Boys 11, waren erg blij met hun verdiende doorstroming naar de kwartfinale. Juist deze rijders hadden de punten van de doorstroming nodig. Of het voldoende is voor kwalificatie blijft nog even heel spannend.

Nova de Roos girls 9+10, Mandy van Esdonk girls 15+16 konden na hun manches direct doorstromen naar de halve finales. Mika Gouman boys 10, reed in de manches sterk op een eerste plek maar redde het net niet tot de finale.

Ook Stijn reed in zijn manches sterk als eerste. Via een kwart en halve finale behaalde hij een verdiende finale plek waar hij als 7de over de finish reed.
Reza Roks girls jonger dan 8, heeft ondanks haar jonge leeftijd al naam genaamd binnen de BMX wereld. Een dame om rekening mee te houden, dat bevestigde haar races in Baarn wel. Zondag mocht zij het podium beklimmen om een beker voor haar derde plek in ontvangst te nemen.

Foto: Reza die een prachtige derde plek opeist. (Fotograaf: Remco Huverman)