BMXers FCC Barendrecht gaan internationaal

BARENDRECHT – In het weekend van 23 en 24 april werd de eerste 3-Nations Cup in Ahnatal Duitsland gereden. Fietscrossclub Barendrecht was met maar liefst 9 rijders aanwezig. Zij wilden bij het BMX feest van Duitsland, Belgie en Nederland aanwezig zijn. Voor de meeste rijders was dit wedstrijd weekend een eerste buitenland ervaring. De jonge rijders lieten zich niet echt imponeren door de organisatie, de baan, de buitenlandse rijders of de Duitse taal. Zij kwamen om te fietsen en dat hebben ze gedaan onder bizarre weersomstandigheden. Waar het op zaterdag al guur en nat was, werd het zondag nog erger. Sneeuw- en hagelbuien wisselden elkaar af met zon en koude wind.

Kees Wildeboer en Mika Gouman; boys 9-10 jaar. Jens van Esdonk, Mees de Roos, Stijn Ouwens, Luc van Haaren; Boys 11-12 jaar. Nova de Roos; Girls 9-10 jaar. Mandy van Esdonk en Daniëlle Huverman; Ladies 15-16 jaar waren de toppers van dit weekend.

Het bestuur en trainers complimenteren alle rijders met hun prestaties. Goede manches, achtste, kwart en halve finales voor de rijders. Op zondag vocht Nova zich zelfs naar een finale plek. Het respect naar deze rijders is groot. Het besef dat zij deze prestaties kunnen neerzetten met minimale trainingscapaciteiten, getuigd van een zeker talent. Dat bovengenoemde rijders op dit hoge niveau mee kunnen rijden en tijdens iedere rit weer leren is fantastisch. Ook hun ouders mogen hierin niet vergeten worden. Zij zijn aangestoken door het enthousiasme van de kinderen en een stimulerende drijfveer voor de sport.

De potentie van deze rijders, maar zeker ook meer rijders binnen de club is groot. De hele club kijkt met spanning uit naar de raadsvergadering op 26 april. Zij verdienen een trainingsaccommodatie op niveau.