Nipte zege voor gemakzuchtig Lintex-Binnenland

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben de uitwedstrijd tegen CTO-Amsterdam met een nipte 67-72 zege afgesloten. Gezien de eerste onderlinge wedstrijd eerder dit seizoen was een makkelijke avond verwacht, maar het veel te gemakzuchtig spelende Lintex-Binnenland mocht achteraf blij zijn dat de overwinning mee naar Barendrecht kon worden genomen. De jonge formatie van het CTO-Amsterdam toonde veel meer vechtlust dan de ervaren Barendrechtse formatie die met name in verdedigend opzicht niet thuis gaf. Coach Joost van Rangelrooy verzuchtte na de wedstrijd dan ook blij te zijn met de overwinning, maar voor de rest deze maar snel te vergeten. Door de zege en het verlies van landskampioen Lekdetec.nl bij Loon Lions heeft Lintex-Binnenland wel weer zicht op de vierde plek op de ranglijst en kan in theorie nog steeds de Final Four bereiken. Lekdetec.nl zal hiervoor de komende twee wedstrijden moeten verliezen en Lintex-Binnenland moet de resterende twee wedstrijden in winst omzetten.

De openingsfase van de wedstrijd is voor het CTO-Amsterdam dat naar een 10-4 voorsprong kan uitlopen, voornamelijk omdat Lintex-Binnenland te slap aan de wedstrijd begint. Een driepunter van Lisa van den Adel is voor Lintex-Binnenland het sein om de verdediging aan te scherpen en aanvallend het tempo wat op te schroeven. Zera Butter komt dan makkelijker tot scoren en ook Linda Appers en Willeke Bruins hebben de goede richting te pakken zodat Lintex-Binnenland via een 0-19 run naar 10-23 kan weglopen en even later het kwart kan afsluiten met een 13-25. Ook het tweede kwart start Lintex-Binnenland niet goed, het CTO-Amsterdam kan daardoor de achterstand weer enigszins verkleinen en dichterbij komen tot 27-35. Als Lintex-Binnenland net als in kwart één het tempo weer verhoogd kan de marge weer vergroot worden zodat de rust bij een 29-45 stnd bereikt wordt.

Klaarblijkelijk denkt Lintex-Binnenland dat de wedstrijd al gespeeld is want na rust is de ploeg totaal niet bij de les en kan het CTO-Amsterdam puntje voor puntje dichterbij kruipen (40-45). Eline Kasius en Zera Butter vergroten dan de marge weer tot tien punten (40-50), maar een 11-0 run van de thuisploeg maakt het weer een wedstrijd (51-50). Het CTO-Amsterdam kan de voorsprong vasthouden en het kwart afsluiten met een 57-55 voorsprong. Ook de start van het vierde kwart is nog voor de thuisploeg dat tot 62-57 een voorsprong heeft. De steeds beter in vorm komende Eline Kasius en Rachel Roubehie-Fissa zorgen dan voor 62-63 en via een driepunter van Lisa van den Adel wordt het 62-66. De Amsterdamse ploeg blijft echter makkelijk scoren en kan daardoor tot vlak voor tijd bij Lintex-Binnenland blijven (67-68). Eline Kasius zorgt voor de 67-70 en als het CTO-Amsterdam dan balverlies leidt en de klok stopt middels een fout is het Lisa van den Adel die de eindstand vanaf de vrije worplijn op het scorebord zet: 67-72.

Scores: Zera Butter 25 (+ 5 assists), Lisa van den Adel 19 (+ 9 rebounds), Eline Kasius 13 (+7 rebounds), Linda Appers 6 (+ 12 rebounds), Willeke Bruins 5, Rachel Roubehie-Fissa 4.

Wedstrijden

Aankomende week wacht Lintex-Binnenland twee zware wedstrijden. Eerst aankomende dinsdag de uitwedstrijd tegen koploper Dozy BV Den Helder en zaterdag komt om 15.00 uur de nummer twee van de ranglijst, Loon Lions, op bezoek in sporthal De Driesprong.