BARENDRECHT – In een week waarin de focus voor Lintex-Binnenland/Rotterdam lag op de twee ontmoetingen tegen Dozy Den Helder miste het team van coach Joost van Rangelrooy zaterdagavond tegen Loon Lions de scherpte om het de koploper van de Vrouwen Basketball League moeilijk te maken. In Landsmeer werd het na een 34-25 ruststand uiteindelijk 70-61 voor Loon Lions. Lintex-Binnenland/Rotterdam startte de wedstrijd nog wel goed en had gedurende het verloop van de wedstrijd op diverse momenten kunnen aanhaken, maar door slordigheden kon het laatste stapje niet gezet worden. Daarbij moet gezegd worden dat de thuisploeg een prima wedstrijd speelde en in de fasen dat Lintex-Binnenland/Rotterdam dichterbij wist te komen telkenmale met het juiste antwoord op de proppen kwam. Voor Lintex-Binnenland/Rotterdam kwam Zera Butter tot 19 punten, Shay Selby scoorde er 16 en Marlous Nieuwveen eindigde de wedstrijd met 13 punten en 15 rebounds.

Lintex-Binnenland/Rotterdam moet het doen zonder guard Corine Manuputty, die met een gekneusde voet uit de confrontaties met Dozy Den Helder was gekomen. Desondanks is de start voor Lintex-Binnenland/Rotterdam dat via scores van Shay Selby, Marlous Nieuwveen en Rianne de Roos op 2-8 komt waardoor Lion’s coach Laki Lakner al snel in een time-out moet vluchten. Tot 2 minuten voor het einde van het eerste kwart blijft Lintex-Binnenland/Rotterdam echter aan de goede kant van de score (10-16). Loon Lions komt dan toch nog door met twee driepunters waardoor het kwart bij een 16-16 stand wordt afgesloten.

Ook de start van het tweede kwart is nog voor Lintex-Binnenland/Rotterdam dat tot 23-21 aan de leiding gaat. Dan neemt de thuisploeg echter het heft in handen waar bij Lintex-Binnenland/Rotterdam de wedstrijd van afgelopen donderdag in Den Helder langzaam in de benen sluipt. Loon Lions is net wat scherper en kan daardoor de rust in gaan met een 34-25 voorsprong.

Na rust loopt Loon Lions direct verder uit naar 40-27 zonder dat Lintex-Binnenland/Rotterdam wat in te brengen heeft. Toch geeft de ploeg van Joost van Rangelrooy zich niet gewonnen en knokt zich langzaam weer terug in de wedstrijd (43-36). Die marge blijft tot aan het einde van het kwart in stand zodat met 53-45 het laatste kwart start. Beide ploegen weten moeizaam tot scoren te komen in de eerste minuten van het laatste kwart. Loon Lions is de ploeg die als eerste de ban breekt en hierna weet uit te lopen naar een beslissende 63-49 voorsprong. Alhoewel Lintex-Binnenland/Rotterdam er nog van alles aan doet om naderbij te komen (68-56) is de marge uiteindelijk te groot en gaat de winst met 70-61 verdient naar Loon Lions.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 19 (+ 7 assists), Shay Selby 16 (+ 4 steals), Marlous Nieuwveen 13 (+ 15 rebounds), Rianne de Roos 8, Lisa van den Adel 3, Michelle Zantman 2.

Amazone

Aankomende donderdag 5 maart speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam de uitwedstrijd tegen Amazone. Door zaalgebrek in Utrecht zal de wedstrijd echter worden gespeeld in het Topsportcentrum Rotterdam. Het aanvangstijdstip van de wedstrijd is 20.45 uur. De toegang is gratis!