Basketbal

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben ook de uitwedstrijd in Landsmeer tegen Loon Lions niet in winst kunnen omzetten. Het door blessures gemillimeterde team van coach Joost van Rangelrooy verloor geflatteerd met 83-69. Bij rust leidde Lintex-Binnenland, onder aanvoering van een uitblinkende Lisa van den Adel (28 punten totaal waarvan 23 in de eerste helft) nog met 39-41 maar na een slecht derde kwart leek de wedstrijd al gespeeld (61-51). De Barendrechtse formatie rechtte echter de rug en verkleinde de marge tot drie punten. In de laatste paar minuten van de wedstrijd ging het echter alsnog fout en kon de thuisploeg opgelucht ademhalen. Door de nederlaag zal Lintex-Binnenland in de resterende wedstrijden van dit kalenderjaar alles uit de kast moeten halen om deelname aan de Final Four in december af te dwingen.

De start van de wedstrijd in Landsmeer is voor Loon Lions dat direct een 5-0 voorsprong pakt. Via een driepunter van Lisa van den Adel en vijf punten op rij van Willeke Bruins komt Lintex-Binnenland bij 8-8 langszij. Even later pakt Lintex-Binnenland na twee driepunters van Lisa van den Adel voor het eerst de voorsprong (11-14). Die duurt echter maar kort en Loon Lions kan het eerste kwart met en 22-19 voorsprong afsluiten.

Het tweede kwart gaan beide ploegen eerst gelijk op. Zera Butter komt aan de kant van Lintex-Binnenland ook los en Lisa van den Adel knalt uit alle hoeken raak, daar waarbij Loon Lions het vooral van international Tanya Bröring moet komen. Vlak voor rust lijkt Lintex-Binnenland een gaatje te slaan bij 33-39 maar de marge is bij rust toch maar weer twee punten (39-41).

Het derde kwart start Lintex-Binnenland slecht. Diverse malen balverlies en slechte schotopties zorgen ervoor dat de thuisploeg kan uitlopen naar 59-45. In de laatste fase zorgen Wileke Bruins en Shari Jeffrey ervoor dat de marge aan het eind van het kwart op 10 punten komt (61-51).

Lisa van den Adel start het laatste kwart met haar 5e driepunter en als Lintex-Binnenland daarna via Willeke Bruins en Zera Butter weer scorend door komen is het verschil plots nog maar drie punten (67-64). Met nog een paar minuten op de klok is het 70-67 en kan de weegschaal naar beide kanten vallen. De vermoeidheid slaat dan echter toch toe door de kleine rotatie die coach Joost van Rangelrooy noodgedwongen moet toepassen en de lucht loopt dan snel uit de band. Loon Lions profiteert maximaal via de ervaren Tanya Bröring en wint uiteindelijk geflatteerd met 83-69.

Scores

Lisa van den Adel 28 (+ 6 rebounds), Zera Butter 16 (+ 9 rebounds), Willeke Bruins 12, Shari Jeffrey 9, Michelle Zantman 3, Linda Appers 1 (+ 6 rebounds).

Aankomende week speelt Lintex-Binnenland twee thuiswedstrijden. Aankomende woensdag 21 oktober komt om 20:30 uur koploper Dozy BV Den Helder op bezoek en op zaterdag 24 oktober is om 20:15 uur regerend landskampioen Lekdetec.nl de tegenstander.

Ruud Fokke was er ook bij in Landsmeer en maakte weer een mooie serie foto’s. Klik op de link hieronder voor alle foto’s:https://goo.gl/Gcd50e

Posted by Binnenland Dames 1 on zondag 18 oktober 2015