Dames Lintex Binnenland Barendrecht

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben de midweekse uitwedstrijd in Katwijk tegen Solar systemen Grasshoppers niet in winst kunnen omzetten. De ploeg uit Barendrecht, die door blessures Eline Kasius, Rianne de Roos, Randell van der Lee, Esther Fokke en Rachel Roubehie-Fissa moest missen verloor na een ruststand van 50-35 met 99-76. Een 16-0 run van Grasshoppers vlak voor rust was uiteindelijk te veel voor Lintex-Binnenland, dat wederom in Zera Butter (30) en Lisa van den Adel (17) zijn meest productieve speelsters had. Voor coach Joost van Rangelrooy is het daarom wachten op de terugkeer van één of meer geblesseerde speelsters zodat zijn nu zeer beperkte wisselmogelijkheden weer wat groter worden.

Lintex-Binnenland start de wedstrijd met een driepunter van Linda Appers maar via 7 punten op rij van Ingrid van der Plas pakt de thuisploeg een 7-3. Grasshoppers kan de voorsprong gedurende het kwart verder uitbreiden en loopt weg naar 17-7. Lintex-Binnenland herstelt zich echt en weet het kwart af te sluiten bij een 22-22 stand. De Katwijkse formatie neemt ook bij de start van het tweede kwart het voortouw alhoewel Lintex-Binnenland niet ver achterblijft. Via 31-26 kan Lintex-Binnenland via een driepunter van Lisa van den Adel, scores van Willeke Bruins en Zera Butter en een benutte vrije worp van Shari Jeffrey tot 34-33 bijblijven. Dan volgt echter een slechte fase van Lintex-Binnenland waardoor de thuisploeg via een 16-0 run een een 50-33 voorspring pakt. De 15-jarige Imke van Genderen kan vlak voor het rustsignaal nog een score laten aantekenen zodat de kleedkamers bij een 50-35 stand kunnen worden opgezocht.

Direct na rust lijkt Lintex-Binnenland in eerste instantie via een score van Lisa van den Adel en een driepunter van Zera Butter terug te kunnen komen (50-40), maar verder dan dit laat Grasshoppers het niet komen. Coach Rick Driessen heeft een volle bank tot zijn beschikking en kan naar hartenlust door wisselen daar waar bij de krappe selectie van Lintex-Binnenland de energie langzaam lijkt weg te vloeien. Via 62-45 is aan het eind van het kwart de wedstrijd bij een 74-55 stand al gespeeld. Het laatste kwart blijft Lintex-Binnenland wel strijden voor een beter resultaat en Zera Butter laat nog enkele malen haar schutterskwaliteiten zien, maar met name verdedigend is de puf er helemaal uit bij waardoor Grasshoppers kan doorstomen naar een 99-76 eindstand.

Scores: Zera Butter 30 (+ 7 rebounds, 5 assists), Lisa van den Adel 17 (+ 8 rebounds, 5 assists), Willeke Bruins 9, Linda Appers 8 (+ 9 rebounds), Shari Jeffrey 6, Yvette Adriaans 4, Imke van Genderen 2.

Aankomende zaterdag speelt Lintex-Binnenland om 20.15 uur in sporthal De Driesprong in Barendrecht een thuiswedstrijd tegen Amazone Utrecht. Toegangskaarten zijn alleen verkrijgbaar bij de kassa in de sporthal vanaf één uur voor de wedstrijd. Hier zijn ook seizoenskaarten te koop.