BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben in Amsterdam een zure nederlaag geleden tegen het CTO Amsterdam. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy stond het grootste gedeelte van de wedstrijd op een voorsprong, maar moest in de slotminuten toch het hoofd buigen met 68-64. Door de nederlaag blijft Lintex-Binnenland/Rotterdam gedeeld vierde op de ranglijst met Dozy Den Helder dat weer net winst te winnen van hekkensluiter Amazone Utrecht. De wedstrijd tussen de nummer twee van de ranglijst, Loon Lions, en koploper Lekdetec.nl werd nipt door Loon Lions gewonnen.

Lintex-Binnenland/Rotterdam moet het naast de langdurig geblesseerden Leonie Kooij en Eline Kasius ook doen zonder guard Shari Jeffrey die deze week moest afhaken. Met slechts acht fitte speelsters begint Lintex-Binnenland/Rotterdam echter zeer geconcentreerd aan het duel tegen het CTO. Beide ploegen hebben echter wel aanvallend moeite het ritme te vinden zodat er na 5 minuten slechts een 2-6 stand genoteerd kan worden. Ook de rest van het kwart blijven de scores schaars en zo staat er na het eerste kwart een 8-11 stand op het scorebord.

Het tweede kwart opent Lintex-Binnenland/Rotterdam met een driepunter van Zera Butter en houdt vervolgens de verdediging potdicht. Na een driepunter van Michelle Zantman en een score van wederom Zera Butter wordt het zelfs 8-21. Dan valt Lintex-Binnenland/Rotterdam echter stil en kan het CTO dichterbij komen (16-21). Even later wordt het zelfs 24-24, maar via Marlous Nieuwveen en Zera Butter kan Lintex-Binnenland/Rotterdam toch met een 25-28 voorsprong de rust in gaan.

Na rust opent Lintex-Binnenland/Rotterdam met een score van Marlous Nieuwveen en als even later Lisa van den Adel er een driepunter ingooit is het verschil weer boven de 10 punten gebracht (25-26). Die marge blijft de rest van het kwart stabiel en gaat het laatste kwart in met een 39-50 stand.

De eerste 5 punten van het laatste kwart zijn voor het CTO (44-50) voordat Lisa van den Adel via twee rake vrije worpen het verschil weer vergroot (44-52). Bij Lintex-Binnenland/Rotterdam begint echter de kleine selectie zijn tol te eisen en vloeien de krachten weg, daarbij niet geholpen door de vele fouten die de ploeg in de laatste fase tegen krijgt gefloten waardoor zowel Rianne de Roos als Marlous Nieuwveen vroegtijdig het veld moeten verlaten met 5 persoonlijke fouten. Het CTO profiteert maximaal hiervan en kan op iets meer dan 4 minuten voor het einde bij 57-58 de eerste voorspring van de avond pakken. Nog even veert Lintex-Binnenland/Rotterdam via Zera Butter en Lisa van den Adel op (61-62), maar in de laatste minuut is het toch het CTO wat de winst met 68-64 naar zich toe kan trekken.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 22 (+ 7 steals), Lisa van den Adel 14, Marlous Nieuwveen 10 (+ 9 rebounds), Corine Manuputty 8, Michelle Zantman 5, Rianne de Roos 3 (+ 7 rebounds), Linda Appers 2.

Vrouwen Basketball League

Aankomende zaterdag 14 februari speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam in het Topsportcentrum Rotterdam om 20.00 uur tegen de koploper van de Vrouwen Basketball League, Lekdetec.nl. In deze wedstrijd zal de Amerikaanse Shay Selby haar debuut maken voor Lintex-Binnenland/Rotterdam. Toegangskaarten voor de thuiswedstrijden zijn verkrijgbaar via het Ticket Center op de website van CBV Binnenland of direct via de link: cbvbinnenland.nl/D1/Tickets/.

LET OP: toegangskaarten zijn ook vanaf een uur voor de wedstrijd verkrijgbaar bij de kassa van het Topsportcentrum Rotterdam. Voor deze toegangskaarten geldt echter een toeslag!!