BARENDRECHT –De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de goede lijn die het vorige week had ingezet tegen Loon Lions niet kunnen voortzetten. De gehavende formatie van coach Joost van Rangelrooy, die deze week Tae’lor Purdy met heimwee plotseling zag vertrekken, verloor na een ruststand van 25-32 met 52-60 van de ploeg uit Landsmeer. Beide ploegen konden in het Topsportcentrum Rotterdam niet overtuigen en uiteindelijk ging de winst naar het team met de breedste selectie. Bij winst van Lintex-Binnenland/Rotterdam had nog met een schuin ook gekeken kunnen worden naar de tweede plek op de ranglijst, nu zal het in het resterende deel van de competitie zich volledig moeten focussen op de plekken drie en vier om zo een play-off plaats zeker te stellen.

Lintex-Binnenland/Rotterdam start de wedstrijd voortvarend onder aanvoering van Zera Butter en Corine Manuputty die zorgen voor een 8-2 voorsprong. Loon Lions antwoord echter snel en komt op 8-8 voordat via wederom Zera Butter en Shari Jeffrey de thuisploeg een 20-8 voorspring neemt. In de laatste seconde van het eerste kwart is Lintex-Binnenland/Rotterdam echter niet bij de les en kan Loon Lions nog twee scores laten aanteken om het verschil binnen de 10 punten marge te brengen (20-12).

Het tweede kwart is Lintex-Binnenland/Rotterdam plots het richtingsgevoel helemaal kwijt waardoor Loon Lions het verschil snel kleiner kan maken en bij 21-22 de eerste voorspring kan pakken. Even gaan beide ploegen dan gelijk op maar in de laatste minuten voor rust kan Loon Lions een ruimere voorsprong nemen en met een 25-32 gaan rusten.

Direct na rust zijn het Rianne de Roos en Marlous Nieuwveen die Lintex-Binnenland/Rotterdam weer vlakbij Loon Lions brengen (33-35). Beide ploegen geven elkaar de rest van het kwart weinig toe zodat bij een 40-43 stand het laatste kwart ingaat. Zonder dat beide ploegen het beste spel laten zien blijft het wel spannend tot drie punten voor tijd (50-54). Lintex-Binnenland/Rotterdam vergeet dan een aantal keren de geboden kansen die het krijgt te verzilveren zodat de zege toch met 52-60 mee gaat naar Landsmeer.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 20, Marlous Nieuwveen 10 (+ 9 rebounds), Michelle de Graaf 8 (+ 5 rebounds), Rianne de Roos 7 (+ 5 rebounds), Corine Manuputty 4, Shari Jeffrey 3.

Kwartfinale

Aankomend weekend heeft Lintex-Binnenland/Rotterdam vrij. Op zaterdag 31 januari om 18.00 uur volgt in de Apollohal in Amsterdam dan de kwartfinale wedstrijd in het nationale bekertoernooi tegen BC Apollo. Op dinsdag 3 februari wordt er weer voor de competitie gespeeld in Katwijk tegen De Wit-Grasshoppers.