BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam zijn het tweede deel van de competitie slecht begonnen. In Bemmel werd tegen de koploper van de Vrouwen Basketball League, Lekdetec.nl een 79-75 nederlaag geleden. De nederlaag was te wijten aan de slecht eerste kwart waarin niemand thuis gaf. Lintex-Binnenland/Rotterdam won weliswaar alle andere kwarten maar de in het eerste kwart opgelopen achterstand van 20-11 kon niet meer worden goedgemaakt. Coach Joost van Rangelrooy was na de wedstrijd niet te spreken over het matige optreden van zijn team in het eerste kwart en de vele turnovers (26 stuks) die over de gehele wedstrijd door zijn formatie werden genoteerd. Door de nederlaag is het gat met de nummers één en twee (Loon Lions) nagenoeg onoverbrugbaar en zal Lintex-Binnenland/Rotterdam zich moeten focussen op de plekken 3 en 4 die ook recht geven op deelname aan de play-offs.

Lintex-Binnenland/Rotterdam begint veel te slap aan de wedstrijd en Lekdetc.nl zet binnen een paar minuten een 9-0 stand op het scorebord. Zera Butter antwoord dan wel maar met name verdedigend is de ploeg van Joost van Rangelrooy te apathisch waardoor het gat ook aan het einde van het eerste kwart dat verschil kent (20-11).

Het tweede kwart speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam iets scherper, maar het is eigenlijk alleen aan uitblinkster Lisa van den Adel te danken dat het verschil niet verder oploopt en uiteindelijk de marge bij rust zelfs een fractie kleiner is geworden (35-28).

Lintex-Binnenland/Rotterdam komt een stuk beter de kleedkamer uit en weet na een driepunter van Lisa van den Adel en vrije worpen van Rianne de Roos het verschil tot op één punt te brengen (35-34) en zoals zo vaak bij wedstrijden tussen beide ploegen ontspint zich dan een mooi basketball-gevecht waarin beide ploegen elkaar niets toegeven. Wel blijft de thuisploeg telkens aan de goede kant van de score en kan met een 58-53 voorsprong het laatste kwart in gaan.

Ook Zera Butter is inmiddels warm geworden en weet in kwart vier met enkele scores voor het eerst Lintex-Binnenland/Rotterdam op een voorsprong te zetten (61-62). Ook in de rebound heersen Marlous Nieuwveen en Rianne de Roos nu en gaan beide ploegen tot de laatste minuut gelijk op. Bij 76-74 in de laatste minuut gooit Lintex-Binnenland/Rotterdam echter slordig de bal weg waarna Lekdetec.nl van de vrije worplijn de overwinning pakt.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Lisa van den Adel 23 (+ 6 assists), Zera Butter 20, Rianne de Roos 9 (+ 8 rebounds), Marlous Nieuwveen 8 (+ 10 rebounds), Michelle Zantman 6, Michelle de Graaf 5, Corine Manuputty 2, Shari Jeffrey 2.

Aankomende donderdag 15 januari speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam in het Topsportcentrum Rotterdam om 20.00 uur de eerste thuiswedstrijd van het kalenderjaar 2015 tegen Amazone. Zaterdag 17 januari volgt dan de uitwedstrijd tegen Dozy Den Helder.

Toegangskaarten voor de thuiswedstrijden zijn verkrijgbaar via het Ticket Center op de website van CBV Binnenland of direct via de link: http://www.cbvbinnenland.nl/D1/Tickets/. LET OP: toegangskaarten zijn ook vanaf een uur voor de wedstrijd verkrijgbaar bij de kassa van het Topsportcentrum Rotterdam. Voor deze toegangskaarten geldt echter een toeslag!!