Mooi slotakkoord van Lintex-Binnenland bij afscheid Linda Appers

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben het seizoen 2015-2016 op een mooie manier afgesloten. In sporthal De Driesprong in Barendrecht won de formatie van coach Joost van Rangelrooy na een ruststand van 33-32 met 77-54 van Loon Lions. Voor Lintex-Binnenland stond er niets meer op het spel, maar tegenstander Loon Lions had een winst nodig om de tweede plek op de ranglijst te bemachtigen zodat zij in de halve finales van de play-offs het thuisvoordeel zouden hebben.

Lintex-Binnenland speelde met name na rust een prima wedstrijd, dat zo het afscheid van Linda Appers een extra mooi glans gaf. De center stopt na 16 jaar op het hoogste niveau actief te zijn geweest. Na afloop van de wedstrijd werd nog uitvoerig stilgestaan bij het afscheid met speeches van de voorzitter van de Stichting Topsport Leo van den Adel, de voorzitter van de vereniging Wim van der Hoek en namens de speelsters Lisa van den Adel. Ook in de kantine werden later nog van diverse kanten enkele woorden gewijd aan het stoppen van Linda.

Wedstrijd

Lintex-Binnenland moet het in de wedstrijd tegen Loon Lions zonder de geblesseerden Shari Jeffrey, Esther Fokke, Rachel Roubehie-Fissa en Randell van der Lee. Het komt wat beter dan de Landsmeerse formatie uit de startblokken door onder andere scores van Eline Kasius en Rianne de Roos en tot 8-5 blijft het aan de goede kant van de score. Vanaf dat moment neemt Loon Lions het heft in handen en kan het kwart afsluiten met een 10-14 voorsprong. In het tweede kwart wordt het zelfs 10-19 waarna een driepunter van Lisa van den Adel het sein voor Lintex-Binnenland is om de inhaalrace te starten. Na een score met bonus van Zera Butter is het 24-23 waarna het tot de rust stuivertje wisselen is. Linda Appers lijkt vlak voor het rustsignaal met een driepunter de ruststand op het scorebord te zetten maar in de buzzer is het Beau Baars die namens Loon Lions hetzelfde doet zodat de marge minimaal is (33-32).

Direct na rust lijkt pakt Loon Lions weer een kleine voorsprong (33-37) maar de prima spelende Michelle Zantman brengt Lintex-Binnenland even later weer langszij (37-37). Kort later is het Willeke Bruins die met vier punten op rij de 43-40 op het scorebord zet en na één rake vrije worp van Michelle Zantman met een driepunter ook de eindstand na het derde kwart bepaald (47-40).

Het laatste kwart is het wederom Willeke Bruins die met een driepunter namens Lintex-Binnenland begint. Het is vanaf dat moment alleen maar Lintex-Binnenland dat de klok slaat en op alle fronten het moegestreden Loon Lions de baas is. Ook de 15-jarige Imke van Genderen laat tegen de ervaren speelsters van Loon Lions zien een groot talent voor de toekomst te zijn en weet met een score en bonus de de 58-42 aantekenen. Na 7 punten op rij van Lisa van den Adel is het kort later zelfs 65-43 en na een vrije worp van Linda Appers en een score van Michelle Zantman wordt het maximale verschil van 28 punten bereikt (75-47). =

Vlak voor tijd wordt dan Linda Appers onder een daverend applaus van publiek en speelsters door Joost van Rangelrooy naar de kant gehaald en volgt het eindsignaal bij een 77-54 stand.

Scores

Scores: Zera Butter 17, Michelle Zantman 12 (+ 8 rebounds), Willeke Bruins 12 (5 rebounds), Rianne de Roos 10 (+ 8 rebounds), Lisa van den Adel 10 (+ 8 rebounds), Linda Appers 6 (+ 7 rebounds), Eline Kasius 6 (+ 5 rebounds), Imke van Genderen 4.