BARENDRECHT – Groen Uilen tegen Aarnoudse Binnenland was een heel boeiende basketbalwedstrijd. Vanaf het begin werd er met veel energie gespeeld. Bij Aarnoudse Binnenland was het erg goed om te zien, dat er sterk collectief werd gespeeld.

De basis voor een goede wedstrijd begint altijd in de verdediging. Bij beide teams is dat dan ook duidelijk terug te vinden. Je man uitschakelen en dan vanuit die gesloten verdediging proberen veel pressie op de aanvallers te houden. In het 1e en 2e kwart overheersten de verdedigingen.

Via een tussenstand van 13-14 werd een ruststand van 33-31 bereikt. Alles was dus nog mogelijk. Aarnoudse Binnenland opende de 2e helft sterk. Martijn van Noordenne schoot een 3-punter er in en Yasalde Paz Costa scoorde met 2 vrije worpen. Tussenstand 33 – 36.

Zoals je van een topteam als Groene Uilen mag verwachten bleven ze keihard werken om de achterstand weg te werken. Even was het gelijk maar Aarnoudse Binnenland kon toch met een kleine voorsprong het 3e kwart afsluiten. Tussenstand 53 – 57.

Het 4e kwart was erg spannend. Door een paar heel goede intercepties van Gillian Boldewijn, Sjoerd van Vilsteren en Sander Trommelen werd de voorsprong uitgebreid. Dit kwart werd ook weer gewonnen. Eindstand 73 – 83.

Aarnoudse kan terugkijken op een wedstrijd waarin als team sterk werd gespeeld. Men speelde niet alleen met elkaar maar vooral ook voor elkaar, en daar lag de grote winst van deze overwinning.

Sjoerd – 18, Martijn – 16, Yasalde – 15, Raven – 10, Wouter – 8, Floris – 5, Niels – 5, Gillian – 4, Sander – 2.

Final Four

Het blijft bovenin de promotiedivisie heel spannend in de strijd om de Final Four. Zaterdag 21 maart komt de volgende concurrent Black Eagles op bezoek. Kom dus met zijn allen naar De Driesprong om Aarnoudse Binnenland aan te moedigen!