Sport: Basketbal

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben ook de derde wedstrijd in 2016 in winst omgezet. In Amsterdam boekte de formatie van coach Joost van Rangelrooy een zakelijke 64-85 winst tegen het CTO-Amsterdam. Bij rust leidde Lintex-Binnenland al met 33-47. Door de winst voert Lintex-Binnenland de druk op de kop van de ranglijst op in de strijd om de play-off plaatsen, mede doordat Lekdetec.nl een ruime 86-63 nederlaag moest incasseren bij Dozy BV Den Helder. Bij Lintex-Binnenland waren Zera Butter met 25 punten, Lisa van den Adel met 23 en Eline Kasius met 18 punten het meest trefzeker. Met het oog op de belangrijke bekerwedstrijd van aankomende dinsdag tegen Dozy BV Den Helder hield Joost van Rangelrooy Rianne de Roos de gehele wedstrijd aan de kant en konden ook de starters veel rust worden gegeven.

In de Amsterdamse Sporthallen Zuid opent Zera Butter de wedstrijd met een driepunter en als het kort later na een score van Lisa van den Adel 3-9 wordt lijkt het verschil snel op te lopen. Lintex-Binnenland is echter niet scherp genoeg in de verdediging waardoor het talenteam te makkelijk tot scoren kan komen en zo de marge weer weet te verkleinen (11-13). Via een driepunter van Zera Butter en een score van Eline Kasius is het daarna 13-18 maar het CTO weet weer aan te haken zodat het aan het eind van het kwart 17-18 is. De eerste score in het tweede kwart is door een driepunter van het CTO (20-18), maar door drie opeenvolgende driepunters van Lisa van den Adel en één van Esther Fokker worden de bordjes weer snel verhangen (20-30). Bij 30-36 lijkt het CTO toch weer dichterbij te komen maar als Lintex-Binnenland weer aanzet is het verschil bij rust toch weer opgelopen tot 14 punten (33-47).

In het derde kwart blijft de marge die door Lintex-Binnenland in het tweede kwart was opgebouwd zonder problemen in stand. Eline Kasius laat zien weer langzaam naar de juiste vorm toe te groeien door keer op keer inside tot scoren te komen en ook Zera Butter staat weer enkele malen aan het schutterskanon waardoor aan het eind van het derde kwart het scorebord op 51-66 staat. In het vierde kwart is het wederom Eline Kasius die veelvuldig scorend doorkomt en samen met Lisa van den Adel wordt het verschil verder uitgebouwd (55-78). De laatste minuten van de wedstrijd zijn voor Willeke Bruins, die met 7 punten in de laatste fase de 64-85 eindstand op het scorebord zet.

Scores

Scores: Zera Butter 25 (+ 8 assists), Lisa van den Adel 23 (+ 8 rebounds), Eline Kasius 18, Esther Fokke 9, Willeke Bruins 7, Rachel Roubehie-Fissa 3.

Loon Lions

Volgende week zaterdag speelt Lintex-Binnenland in Landsmeer tegen Loon Lions. Eerst wacht echter aankomende dinsdag in sporthal De Driesprong in Barendrecht de wedstrijd om de kwartfinale van het bekertoernooi tegen Dozy BV Den Helder.