The Flying Shuttle wint ook de uitwedstrijd tegen Amersfoort

BARENDRECHT – In de uitwedstrijd tegen BC Amersfoort wist The Flying Shuttle weer 5 punten toe te voegen aan het punten totaal door de wedstrijd met 3-5 te winnen. Met de wetenschap dat er hard voor een overwinning gestreden moest worden, leek geen twijfel. De hardwerkende ploeg uit Amersfoort gooide veel vechtlust in de strijd om deze wedstrijd in hun voordeel te beslissen. Maar toch ging TFS met de overwinning naar huis.

De heren dubbel Saber Afif en Ruben Kweekel tegen Nick Smaling en Luc Maessen was gelijk een 3 setter. De laatste periode wil het niet echt meer lukken met de mannen van TFS, goede en slechte momenten lossen elkaar snel af. De 1e game ging met 21-19 naar BCA, de 2e met 13-21 naar TFS, maar door teveel persoonlijke fouten in de 3e bracht voor BCA de overwinning.

Jeannette v d Werff en Pascalle van Nielen trokken de stand ook dit keer weer gelijk. Ook al waren hier ook 3 sets voor nodig met 17-21/21-18 en 21-11 tegen Sanne Schra en Demi Lensselink.

Saber Afif moest aantreden tegen Nick Smaling ook dit keer was Nick niet opgewassen tegen Saber en moest daarin zijn meerdere erkennen met 2 maal 14-21. Ruud Nagel kwam tegenover Dennis van Bekkum te staan en haalde overtuigend het derde punt binnen voor TFS met 10-21 en 18-21.

Pascalle en Demi speelde de 1e dames single, Pascalle kreeg geen vat op het spel van Demi en moest haar meerdere erkennen in Demi met 21-14 en 21-13.

Sandy Bommeleijn ging de baan op tegen Sanne, deze partij werd ontsierd door de vele discussies over de shuttles. Sandy wist zich rustig en geconcentreerd te houden en in 2 sets het 4e punt te scoren met de cijfers 18-21 en 16-21.

Ook nu moesten de mixen bepalend zijn of The Flying Shuttle zijn ongeslagen status kon behouden. Ruben en Jeannette kwamen op de baan tegen Luc en Demi en waren een prooi in 3 games voor het koppel van BCA ,die de 3e game met 12-21 wonnen.

Ruud Nagel en Sandy Bommeleijn konden nog voor het 5 punt strijden en deden dat ook met verve door Dennis en Sanne met 14-21 en 17-21 te verslaan.

De volgende wedstrijd zal op 2 januari zijn om 19.30 uur in SPORTHAL LAGEWEI (Barend. Tegenstander dan is Amor uit het hoge noorden Groningen.