The Flying Shuttle, badminton (2016/2017)

BARENDRECHT – In de eerste thuiswedstrijd moest The Flying Shuttle aantreden tegen BC Amersfoort. Met een eindscore van 4-4 op het bord. Beide ploegen miste een vaste speler, zo was Koen de Ridder voor Amersfoort afwezig en TFS moest het doen zonder Jeannette van der Werff. Deze was afgereisd naar Slovenië voor het EK veteranen. Coach Saber Afif heeft om die reden de opstelling aangepast.

De heren dubbel moesten Saber en Stephan Branderhorst het opnemen tegen Vincent de Vries en Luc Maessen. De 1e game ging redelijk eenvoudig naar TFS en gaf vertrouwen voor het 1e punt. Doch de mannen van Amersfoort kwamen sterk terug mede door wat foutjes van de heren van TFS. De dames dubbel ging overtuigend naar de dames van Amersfoort. Waardoor een 0-2 achterstand op het bord stond.

Elias Bracke speelde de 1e heren single tegen Vincent de Vries, na de goede wedstrijd van vorige week gaf hij ook Vincent geen kans en zetten een uitslag van 21-18 en 21-14 neer. De 2e heren single ging tussen Ruud Nagel en Harard Hiemstra, deze maakte er een monster partij van met kansen over en weer. Maar Ruud ging er met de winst vandoor met 23-21, 22-24 en 21-18.

De dames single werden verdeeld, Pascalle van Nielen moest de winst laten aan Xandra Stelling en Sandy Bommeleyn won overtuigend van Renske Kwakkebos met 21-13 en 21-14.

De eerste mix partij tussen Debora Jille en Harald tegen Saber en Pascalle was weer zo’n partij die alle kanten op kon vallen. De 1e game ging naar TFS de 2e naar Amersfoort. De 3e game was meer dan spannend en eindigde met 25-23 in het voordeel van TFS. De 2e mix was een overwinning voor Amersfoort, zodat een 4-4 een terechte uitslag was.

Volgende week is er een dubbel weekend en speelt TFS zaterdag uit tegen de landskampioen Van Zundert VELO (18.00 uur) en zondag thuis om 12.00 uur tegen Roosterse uit Limburg.