Voetbalveld

BARENDRECHT – BVV Barendrecht heeft haar eerste oefenduel in de voorbereiding op het nieuwe seizoen verloren. Op sportpark De Bongerd waren de profs van RKC Waalwijk met 4-1 te sterk voor de rood/witten. De ploeg uit de Jupiler League opende de score al na zes minuten via Arsenio Valpoort. Daarna kreeg Barendrecht enkele goede kansen op de gelijkmaker, maar de Brabanders kwamen via Adnan Bajic op 2-0.

Vlak voor rust scoorde aanvoerder Patrick Stolk uit een strafschop toch de aansluitingstreffer voor Barendrecht. Na de rust, rond het uur, was het duel gespeeld toen Philippe van Arnhem in twee minuten tijd twee keer trefzeker was voor RKC. Daardoor won de ploeg uit Waalwijk met 4-1 van Barendrecht.

Het wedstrijdverslag leest u hier, de wedstrijdbeelden volgen later. Barendrecht hervat dinsdagavond de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De ploeg van trainer Adrie Poldervaart speelt dan opnieuw op De Bongerd, waar Prestige Sports om 20.00 uur de tegenstander is.