Sophie Bijkerk, kunstschaatsen

BARENDRECHT – Afgelopen weekend werd in het sportcomplex Sportiom in Den Bosch de derde kwalificatiewedstrijd voor het Open Nederlands Kampioenschap Kunstschaatsen verreden. Bij deze wedstrijd was Kunstrijvereniging De Drechtsteden uit Dordrecht ruim vertegenwoordigd in diverse categorieën.

Acht maanden na het oplopen van een knieblessure kon kunstschaatster Sophie Bijkerk (14 jaar) weer voluit een kür rijden en reed zij de eerste wedstrijd. Dit seizoen komt Sophie uit in de categorie Junioren.

Zaterdag reed Sophie voor het eerst in deze categorie haar korte kür. Ondanks dat ze op technisch vlak nog enkele puntjes heeft moeten laten liggen, behaalde Sophie door haar gracieuze manier van schaatsen een derde plaats in de korte kür. Een prima comeback voor de Barendrechtse Kunstschaatster.

De aankomende weken zullen voor Sophie in het teken staan van het verbeteren van haar techniek en conditie zodat ze op een volgende wedstrijd ook in staat zal zijn om deel te nemen aan de lange kür.

Dani Loonstra kon in deze wedstrijd niet helemaal haar gebruikelijke vorm vinden. Na een prima korte kür waarmee zij op de vierde plaats eindigde en een 6e plaats na de vrije kür eindigde zij in het algemeen klassement op de 7e plaats met 63,73 punten. Dani heeft zich reeds gekwalificeerd voor deelname aan het ONK.

De vierde selectiewedstrijd zal worden verreden op 3 en 4 december in Amsterdam