HCB Heren 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – In het afgelopen wedstrijdverslag werd een interessante periode van drie wedstrijden aangekondigd. Barendrecht zal zich gaan moeten meten met de topploegen van dit moment. De eerste uitdager is DSHC. De Delftse studenten bezetten de bovenste plaats in de competitie en hebben nog niet verloren. Een mooie affiche voor op de zonnige zondag.

Eerste helft

Barendrecht begint de eerste helft rommelig. Er lijkt sprake te zijn van wat gezonde spanning, waardoor het hockeyspel nog niet helemaal tot zijn recht kan komen. DSHC wil ook nog niet erg overtuigen, maar lijkt wat sneller controle over de wedstrijd te krijgen. Er ontstaan wat kleine kansen voor Barendrecht die niet benut worden, maar ook Delft bereikt de cirkel steeds vaker. De bezoekers openen de score dan ook door een strafcorner te benutten. In de fase erna krijgt Barendrecht ook nog een aantal strafcorners, maar de keeper van Delft weet zijn team sterk op de been te houden. De studenten worden daarna ook beloond met een kans op de verdubbeling van de marge, die ook benut wordt. Het is 0-2 in de rust.

Tweede helft

In de tweede helft belooft Barendrecht de focus iets te verleggen en de wedstrijd tactisch iets anders in te vullen. Direct na de rust levert dit al een doelpunt op. Jasper Willems is de dekking te slim af en verzorgt de aansluitingstreffer. Als Remco Klomp daarna mag aanleggen voor de strafcorner komt de wedstrijd weer in evenwicht. Hij scoort de 2-2. Erg lang kan Barendrecht niet genieten van de gelijke stand, want Delft heeft alweer een strafcorner verdiend en neemt hiermee weer de voorsprong: 2-3. Met nog een kwartier op de klok recht Barendrecht de rug en zal alle zeilen bij moeten zetten om weer voor de punten te kunnen gaan. Er ontstaat een fase waarin de thuisploeg de bovenste partij is en DSHC overschakelt op counterhockey. Heel gevaarlijk wordt het niet meer en de concentratie verplaatst zich naar de vraag of Barendrecht nog kan gaan scoren. Er zijn nog wat kansen voor nodig, maar Jasper Willems zal dan uiteindelijk toch tekenen voor de 3-3, met nog drie minuten op de klok. De fase van de wedstrijd en de vorm van de thuisploeg had misschien nog om een vierde doelpunt gevraagd, maar de wedstrijd eindigt in een gelijkspel.

Vierde plaats

Tevreden? Absoluut. In de serie die nog komen gaat en gezien het programma van de concurrentie is een gelijkspel tegen DSHC welkom. Barendrecht zakt naar de vierde plaats in de poule, maar positioneert zich hiermee goed voor het einde van de eerste seizoenshelft.

Komend weekend gaan we op reis naar Ommoord, die op dit moment plaats nummer vijf bezetten, met een punt achterstand op Barendrecht. Zondag, 14:45 uur. Tot dan!