Hockeydames winnen "super spannende wedstrijd" met 3-1

BARENDRECHT – [HCB Dames 1] Zondag 1 mei was voor ons een super spannende wedstrijd. We moesten namelijk tegen de nr. 3 ‘Rapide’ en die “stonden” 1 punt boven ons! Daarnaast was Mara vrijdag 29 april geopereerd aan haar kruisband en kwam ze ons als echte bikkel in haar 4-wheel aangedreven rolstoel (They see her rollin’ they hatin’….haha) naar ons kijken en wij waren hier ontzettend blij mee, topper! Oke terug naar de wedstrijd. Hieronder een paar highlights uit de wedstrijd:

We gingen de rust in met 2-0, het eerste doelpunt maakte Fenna doordat Arianne hem op het goal schoot en Fenna de bal terug kreeg van de keeper en hem mooi in het goal kon plaatsen. Het tweede doelpunt werd door een corner er keihard ingeflatst door onze enige echte Kelly!

In de tweede helft maakte Rapide helaas de aansluitingstreffer, 2-1. Gelukkig werden wij op tijd wakker en gingen er weer vol voor. Wij na een tijdje alleen nog maar in balbezit en aan het ‘azen’ op het derde doelpunt en die kwam er! Maaike sloeg de bal de cirkel in en na wat gerommel in de cirkel kon Aline nog het laatste zetje geven en de bal in de goal leggen! Toen was de wedstrijd beslist, 3-1 gewonnen en een plaatsje omhoog!

Dit betekent dat wij nu op de 3de plaats staan, met maar 3 punten achter op de nummer 2 en 1. Beide teams (Derby en Ommoord) hebben evenveel punten en spelen de laatste wedstrijd van de competitie tegen elkaar. Wij moeten ook nog tegen Derby spelen, dus al met al komende er nog spannende weken aan. Afgelopen zondag hadden we rust en hebben we onze moeder in het zonnetje kunnen zetten. Aanstaande zondag is het Pinksteren en wordt er ook niet gespeeld. Wij zullen de komende weken weer hard aan de slag gaan met trainen om zo de laatste wedstrijden winnend af te sluiten.

Zondag 22 mei spelen we uit tegen Tempo ’34. Thuis wonnen wij 5-0 van Tempo. Wij gaan ervoor dit dan ook weer te doen. Zien we jullie allemaal daar?