BMX rijders FCC Barendrecht gaan internationaal

In het weekend van 21 en 22 april werden de eerste wedstrijden voor de 3-Nations cup in Ahnatal, Duitsland gereden. Een internationale wedstrijd tussen de top van de Duitse, Belgische en Nederlandse BMX-ers. De BMX track ligt in een dal waardoor de accommodatie een heel bijzondere sfeer en prachtig uitzicht heeft.

Nederland is ieder jaar erg goed vertegenwoordigd in alle leeftijdscategorieën. De wedstrijd wordt georganiseerd onder auspiciën van de UCI wat o.a. inhoud dat er in dubbele leeftijdscategorieën gereden wordt. De races kunnen daardoor zwaar zijn, maar het blijft een feest om in dit event mee te kunnen strijden.

Maar liefst 14 Barendrechtse BMX-ers waren naar Duitsland afgereisd. Bij de dames en heren zit BMX inmiddels in hun bloed. Enthousiasme voor de sport, de kick van de start en de adrenaline tijdens de wedstrijd. De drive om te leren van en tijdens grote wedstrijden is groot. De Barendrechtse BMX-ers hebben mooie races laten zien.

Wedstrijden

Op zaterdag werden de manches gereden door Teun Ouwens, Terje Koopmans ; Boys 9-10 jaar, Thijs Vrij, Mika Gouman; Boys 11-12, Jens van Esdonk, Mees de Roos; Boys 13-14, Nova de Roos; girls 11-12.

Tycho Kuiters, Kees Wildeboer; boys 11-12 jaar, Luc van Haaren; boys 13-14 jaar reden goede Achtste finales, Stijn Ouwens reed zich naar de kwart finale.

Toppers van de zaterdag waren Luc van Haaren (foto); cruiser 13-16 en Mandy van Esdonk; cruiser woman. Door solide races in de manches stroomden zij door naar de finales, the main event!

Op zondag andere manche indelingen en andere uitslagen.

De manches werden gereden door Teun Ouwens, Terje Koopmans ; Boys 9-10 jaar, Thijs Vrij; Boys 11-12, Jens van Esdonk; Boys 13-14, Nova de Roos; girls 11-12. Ruben an Gemeren; Men 17-24, ging sterk van start, maar moest in zijn eerste manche een val incasseren. Er had zeker meer in gezeten voor hem. Voor Daniëlle Huvermann en Mandy van Esdonk is dit het eerste jaar in de brede categorie woman 17+. Een categorie waar veel ervaren rijdsters aan elkaar gewaagd zijn. Zij hebben laten zien dat ze deze categorie prima aankunnen.

Tycho Kuiters, Mika Gouman, Kees Wildeboer; boys 11-12 jaar, Luc van Haaren; boys 13-14 jaar Achtste finale, Stijn Ouwens; boys 13-14 halve finale. Een knappe prestatie gezien het sterke deelnemersveld.

De rijders maken zich op voor de Europese Ronde in Kampen welke aanstaand weekend gereden wordt. Wederom 2 dagen Top BMX! Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl

Foto: Luc van Haaren (r) en Mandy van Esdonk (l), ze reden afgelopen weekend beiden hun allereerste internationale finale. (Fotografie door: Remco Huvermann)