FCC Barendrecht op bezoek in Oud Beijerland: Sublieme acties, mooie races en valpartijen

BARENDRECHT – Op zondag 25 juni werd de derde van negen wedstrijden van de BMX West competitie gereden in Oud Beijerland. Een bekende baan voor de Barendrechters, omdat daar ook de club wedstrijden worden gereden.

Er startten maar liefst 37 Barendrechtse BMX-ers op deze druilerige dag. Niet eerder stonden er zoveel deelnemers aan het starthek. Ook vandaag (Woensdag 28 juni 2017) waren een paar nieuwe rijders aanwezig, maar we misten er helaas ook een paar door blessures. De baan in Oud Beijerland is lastig om met hoge snelheid te rijden, met name de eerste kombocht is een gevreesde. De kunst is om deze bocht zonder vrees te rijden en de snelheid te behouden om de baan vervolgens goed af te leggen. Helaas ook zondag een aantal valpartijen, maar daar tegenover stonden ook sublieme acties en mooie races.

Manches werden gereden door Davy, Ivan, Mike, Kevin , Iris, Max, Marley, Jens, Ferry, Ruben, Arnold, Menno, Jeffrey, Duncan, Jeroen, Rob.

Tien rijders in de B-finales: Lucas (1), Levi (8), Nathan (7), Mika (6), Clement (7), Mika (1), Tycho (7), Thijs (5), Mees (4), Luc cruiser (2).

Maar liefst 11 rijders kwalificeerden zich voor de A-finales: Joost (3), Teun (4), Nova (5), Terje (6), Kees (4), Stijn (4), Luc (7), Tyshaun (8), Daniëlle (7), Martijn (6), Matthieu (7).

Op de foto: Lucas Faling (Fotografie: Remco Huvermann)