Club wedstrijd BMX in Oud Beijerland

BARENDRECHT – Op dinsdagavond 14 april werd de eerste Club 2 Club wedstrijd in Oud – Beijerland gereden. Een competitie van 8 wedstrijden tussen de BMX verenigingen uit Oud – Beijerland en Barendrecht. Vriendschappelijk, maar de rijders waren strijdlustig genoeg om er een mooie wedstrijd van te maken.

Op deze eerste mooie lente dag was het een genot om te rijden en voor de toeschouwers om de ritten te aanschouwen. Veel beginnende rijders, jong en ouder, heer en dame, waren naar de BMX baan gekomen om hun eerste wedstrijdervaring op te doen. Een vreemde baan, een hoge startheuvel; het maakte hen niet uit om het beste uit hen zelf te halen. Ondanks de sportieve strijd op de baan was het voor de ervaren rijders vooral een wedstrijd waar zij met veel plezier gereden hebben. Goed om te zien dat BMX ook bij de dames een groeiende sport aan het worden is. Dit seizoen rijden de 14+ dames in hun eigen categorie en niet samen met de jongens.

Tweede wedstrijd

Dinsdag 21 april wordt de tweede C2C wedstrijd in Barendrecht gereden. U bent van harte welkom om de mooie sport van dichtbij te bekijken. De manches zullen circa 18.30 uur beginnen.

Nationale sportweek

Wil je de sport zelf ervaren? Dan ben je van harte welkom tijdens de Nationale Sportweek op de Open Dag op zaterdag 18 april tussen 11:00 – 16:00 uur. Je kan meerijden vanaf 6 jaar. Fietsen en helmen staan voor je klaar.

Fietscrossclub Barendrecht vind je op De Bongerd. Via het pad richting de atletiek komt u bij de BMX baan. Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl