Dames Lintex Binnenland Barendrecht

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben eenvoudig de laatste acht bereikt van het nationale bekertoernooi. In Delft werd de koploper van de promotiedivisie DAS na een ruststand van 18-42 met 40-93 verslagen.

Lintex-Binnenland dat afgelopen seizoen voor het tweede opeenvolgende keer de nationale beker wist te winnen, speelde zonder Linda Appers die met een knieblessure aan de kant werd gehouden door coach Joost van Rangelrooy en ook nog zonder Esther Fokke, Rianne de Roos en Randell van der Lee. Alleen in het eerste kwart kon de thuisploeg nog een klein beetje in de buurt van Lintex-Binnenland blijven maar in het vervolg van de wedstrijd was het krachtsverschil veel te groot.

Aan de kant van Lintex-Binnenland was Willeke Bruins na een wat aarzelende start in de tweede helft niet af te stoppen; met 24 punten was zij de meest productiefste speelster van de avond. Ook Rachel Roubehie-Fissa (18), Lisa van den Adel (18) en Zera Butter kwamen in de dubbele cijfers uit.

Maandagavond is de loting van de kwartfinales waar inmiddels naast alle teams uit de Vrouwen Basketball League ook nog promotiedivisionist Groene Uilen voor is geplaatst.

Willeke Bruins 24 (+ 7 steals), Rachel Roubehie-Fissa 18 (+ 7 assists, 8 steals), Lisa van den Adel 18 (+ 6 rebounds), Zera Butter 17 (+ 7 steals), Eline Kasius 5 (+ 7 rebounds), Michelle Zantman 5, Yvette Adriaans 4, Shari Jeffrey 2.

Basketbaljaar

Voor Lintex-Binnenland zit het basketballjaar 2015 er nu op. Op 9 januari 2016 wordt de competitie vervolgd met een uitwedstrijd tegen de huidige koploper van de VBL, Dozy Den Helder. De verwachting is dan dat in ieder geval Rianne de Roos en Esther Fokke weer binnen de lijnen voor Lintex-Binnenland zullen verschijnen.