Basketbalvrouwen Renes/Binnenland stellen teleur in halve finale Final Four

BARENDRECHT – [Foto’s] De vrouwen van Renes/Binnenland hebben vrijdagavond in de halve finale van de Final Four verloren van Loon Lions. Na een ruststand van 33-36 ging de zege met 54-65 naar de Landsmeerse formatie die in de finale op zaterdagavond vervolgens met 64-47 het onderspit moest delven tegen Lekdetec.nl.

In de halve finale liet Renes/Binnenland het voornamelijk liggen in het laatste kwart want die ging nog in met een 49-49 stand. In de eindfase miste de ploeg van coach Joost van Rangelrooy te veel simpele kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken en kon Loon Lions de zege simpel veiligstellen. Aan Barendrechtse kant waren Janine Guijt (17), Randell van der Lee (12) en Jantine Kraak (10) de enige speelsters in de dubbele cijfers.

Wedstrijd

Renes/Binnenland start de wedstrijd slecht. Veel open kansen worden gemist en verdedigend staat het niet goed. Loon Lions profileert hier optimaal van en weet via 2-5 naar een 5-21 stand weg te lopen. Als kort later het kwart met 7-23 wordt afgesloten lijkt de beslissing al gevallen. Zo anders is het echter in het tweede bedrijf. Renes/Binnenland zet er een tandje bij en weet plots de vijandelijke basket wel te vinden. Onder aanvoering van Randell van der Lee en Jantine Kraak wordt het verschil teruggebracht tot 18-30. Als ook Janine Guijt en Maxime Essenstam met de scores gaan bemoeien is de marge bij rust nog maar drie punten (33-36).

Direct na rust komt Renes/Binnenland langszij en kort later pakt het dankzij een driepunter van Janine Guijt de voorsprong (38-41). Het blijft dan even stuivertje wisselen tussen de twee teams en bij een 49-49 stand gaat het laatste kwart in. Hierin is Renes/Binnenland te slordig aan beide zijden van het veld. Via 51-57 kan Loon Lions de wedstrijd naar zich toe trekken en met een 54-65 zege zich opmaken voor de finale.

Scores: Janine Guijt 17, Randell van der Lee 12 (+ 9 rebounds), Jantine Kraak 10 (+ 9 rebounds), Maxime Essenstam 8 (+ 6 rebounds), Lisa van den Adel 5 (+ 8 rebounds), Gabriëlle van den Bosch 2.

Driesprong

Aankomend weekend wordt de competitie in de Vrouwen Basketball League hervat. Voor Renes/Binnenland staat er gelijk een mooi affiche op het programma. In sporthal De Driesprong komt de koploper en winnaar van de Final Four Lekdetec.nl op bezoek.

Fotograaf: Arie Kraak